A Renault a vasárnapi Stájer Nagydíj után nyújtott be óvást a Racing Point versenyautói ellen, melyek a megszólalásig hasonlítanak a Mercedes 2019-ben használt autójára.
A hasonlóság nem véletlen, hiszen a silverstone-i istálló szoros technikai partnerséget ápol a német istállóval, ám állításuk szerint autóik teljes mértékben szabályosak, az FIA képviselői pedig még februárban el is látogattak a csapat gyárába, ahol összevetették az autó terveit a Mercedes tavalyi modelljének terveivel, és mindent rendben találtak.
A Renault mégis régóta kilátásba helyezte az óvást, amit végül a második spielbergi futam után tett meg arra hivatkozva, hogy gyanúja szerint a Racing Point megszegte a sportszabályzatot azzal, hogy nemcsak olyan alkatrészeket használ autóiban, melyek átvételét egy másik csapattól a regulák lehetővé teszik, hanem egyéb elemeket is.
A Renault állítása szerint a Mercedes koncepciójának másolásával a Racing Point azt a szabályt is megszegte, miszerint „egy tervezés kiszervezése során az a bizonyos harmadik fél nem lehet versenytárs, vagy pedig olyan fél, mely közvetetett vagy közvetlen módon listázott alkatrészeket tervez bármely résztvevő számára”.
A Renault óvását a versenybíróság megvizsgálta, és végül elfogadhatónak találta, az ügy tehát ennek megfelelően folytatódik, méghozzá a Renault, a Racing Point és a Mercedes technikai szakembereinek bevonásával.
A stewardok emellett arra utasították a Mercedes Forma-1-es csapatát, hogy bocsássák rendelkezésükre a tavalyi idényben használt első- és hátsó fékcsatornáik tervrajzait.
Azt még nem tudni, mikor folytatódik az ügy, ám a versenybírók kommunikációjából úgy tűnik, a Renault konkrétumokkal fordult a szövetséghez a Racing Point és a Mercedes autóinak hasonlósága kapcsán. Az ügy lezárásáig a Stájer Nagydíj végeredménye sem tekinthető hivatalosnak.
A fejleményekről természetesen mi is beszámolunk majd az F1Világ.hu-n.