A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég jelentette be, hogy az F1 csapatai egyhangúlag leszavazták a Pirelli 2020-ra tervezett gumijait, így jövőre is azokkal az abroncsokkal vágnak neki a bajnokság küzdelmeinek, melyekkel végigversenyezték az idei évet – és melyeket egyébként nem egy alkalommal szintén kritizáltak.
Ezt követően aztán a Pirelli sajtóközleményben jelentette be, mely gumikeverékeivel érkezik majd meg az első négy versenyhelyszínre.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, Bahreinben, Vietnámban és Kínában a csapatok a C2-es (kemény), C3-as (közepes) és C4-es (lágy) abroncsokkal dolgozhatnak majd.
A gumiszabály jövőre is változatlan marad: három jelölést alkalmaz a gumigyártó a hétvégék során, összesen pedig 5 különféle vegyület elérhető a szezonban: a C1-es a legkeményebb, a C5-ös a leglágyabb keverék.
A három elérhető gumikeverék közül egy szettet minden versenyzőnek meg kell tartania az időmérő utolsó szakaszára [Q3]. Azok, akik a top 10-be kerülnek, vissza kell, hogy szolgáltassák ezt a garnitúrát, a többiek viszont használhatják a futamon.
Minden versenyzőnek mindkét versenyre kijelölt gumikeveréket használnia kell a futamon.
A Pirelli azért jelölte ki egyébként ilyen korán a szezon elején használandó abroncsokat, mert a tengerentúli helyszínek esetében ezt 14 héttel az esemény előtt meg kell tennie. Az európai futamok esetében 8 héttel korábban kell bejelenteni az elérhető keverékeket.