A szezon eleje nehezen indult a Ferrari számára, pedig az olaszok azt remélték, hogy az idei év lesz az, amikor legyőzhetik a Mercedest. A szezon előtti teszteken az olaszok meggyőző teljesítményt mutattak, azonban már az első versenyhétvégén, az Ausztrál Nagydíjon kiderült, hogy a korábban látott előnyük eltűnt, és a Mercedes uralta a mezőnyt.
A Ferrarinak így az volt a dolga, hogy a szezon során találjon megoldást a problémáira: nyáron, a Francia Nagydíjat követően vetették be új padlólemezüket, azonban az egyáltalán nem úgy teljesített a pályán, mint ahogyan a gyárban látták.
A nyári szünetet követően azonban a maranellói istálló összekapta magát, és Charles Leclerc kettő, Sebastian Vettel pedig egy győzelmet aratott.
„Ha megnézzük, hogy mennyit zárkóztunk fel köridőkben az ezt követő versenyeken, akkor ez enyhén szólva meghaladja a várakozásainkat” – nyilatkozott Binotto az Autosportnak.
„Az év eleji alulteljesítés is meghaladta a várakozásokat” – viccelődött Binotto. „Ez mutatja, hogy mennyire segíti vagy nem segíti az autó teljesítményét az, ha több leszorítóerőnk van.”
„A leszorítóerővel kapcsolatos érzékenység ezekkel a típusú abroncsokkal nagyon magas, így úgy gondolom, hogy még ha kicsit fejlődünk is, akkor is többet érünk el, mint amire számítunk.”
„Ez valószínűleg a magabiztosság miatt is van: a versenyzők jobban érzik a tapadást az autóban, így az ő teljesítményük is javul. Ezek a dolgok azok, amelyek segítenek. Szingapúrba elvittük az új aero-csomagunkat, nem ez volt az egyetlen, de nagyon jelentős lépés volt.”
„Javítottunk az autónk teljesítményén a kanyarokban, szóval a fő riválisainkhoz képest csökkentettük a lemaradást ezen a területen. Az egyenesben még mindig megvan az előnyünk, szóval összességében a csomag fejlődött, és az időmérőn nyilván ezért gyakran vagyunk gyorsabbak. A versenyen is határozottan versenyképesek vagyunk.”
„Először is, most már egy kicsit jobban értjük az autónkat a beállítások és egyensúly szempontjából. Javítottunk azon, hogy ezt hogyan közelítsük meg. A szingapúri aero-csomag jelentős előrelépés volt, és a gumikat is elkezdtük jobban megérteni. Folyamatosan húzzuk elő az autóban lévő potenciált, különösen az időmérőkön.”