A Ferrari alelnöke, Piero Ferrari úgy gondolja, hogy a jövő évben bevezetésre kerülő kinenitus energiatároló rendszer (KERS) nem elég, hogy növelni fogja a költségeket, nem is teszi majd látványosabbá a versenyeket.
A Ferrari alelnöke, Piero Ferrari úgy gondolja, hogy a jövő évben bevezetésre kerülő kinenitus energiatároló rendszer (KERS) nem elég, hogy növelni fogja a költségeket, nem is teszi majd látványosabbá a versenyeket.
Az új rendszer a jövő évben debütál a Forma-1-ben, ami komoly kihívás elé állítja a mérnököket. Az egység lehetővé teszi majd a versenyzők számára, hogy az eltárolt energiát egy nyomógomb segítségével felszabadítsák, ezzel növelve esélyeiket egy esetleges előzés során.
Ferrari azonban úgy gondolja, hogy az új rendszer bevezetése nem fog több előzést eredményezni a versenyeken, sőt a csapatok rengeteg pénzt fognak elkölteni annak továbbfejlesztésére.
“A motorfejlesztések befagyasztásának köszönhetően az egységek 19 000-res fordulatszámon pörögnek, és a teljesítményük között sincs komolyabb különbség, így nem lehet elérni azt, hogy a fordulatszám időleges megemelésével nagyobb legyen az esélyünk az előzésekkor” – mondta az olasz üzletember az Autosprint magazinnak.
“Talán követnünk kellene a NASCAR példáját, ahol vannak korlátok, mégis szabadabb az út a mérnökök előtt. A jelenlegi szabályrendszer értelmében egyetlen elemet sem tervezhetünk újra, hogy javítsunk a teljesítményünkön. A Ferrarinak kiváló mérnökei vannak, akik most malmoznak.”
“Közben pedig pénzt és energiát vesznek el tőlünk, hiszen már javában folyik a KERS fejlesztése, és mivel teljesen új technológiáról van szó, hatékony pénzköltésről nem lehet beszélni. A jelenlegi motorokkal foglalkozó mérnökök számára ez teljesen ismeretlen terület, így külsős szakértők segítségére vagyunk utalva. Ez pedig nem kevés pénzt visz el, így költségcsökkentésről szó sincsen.”
“Az energiatárolással nincsen bajom, csak a módszer aggaszt. Túlságosan sok technológia engedélyezett az energia tárolására, ami igencsak megnöveli a költségeket, meg kellene húzni egy határt. Ha ez nem változik, fontos területek fejlesztésére nem marad pénz, és az F1-es autók GP2-es gépekké alakulnak át, amit nem szabad megengednünk” – tette hozzá Ferrari.