A Szingapúri Nagydíj hétvégéjén a paddockot lázban tartó téma, hogy a Red Bull meg nem erősített hírek szerint 2021-ben túlléphette a csapatok éves költekezésére megszabott limitet. Christian Horner kategorikusan elutasítja a vádakat, amit szerinte több riválisa is alaptalanul fogalmazott meg, ám a Mercedes és a Ferrari részéről továbbra sem csitulnak az aggodalmaskodó hangok.
Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója a Szingapúri Nagydíj szombati sajtótájékoztatóján beszélt arról, milyen fontos döntés előtt is áll az F1 és az FIA, ha a jövő szerdán lezáruló költségvetési számadás végén kiderülne, hogy valamelyik csapat túllépte a limitet.
„Létfontosságú tesztje ez a költséglimitnek. És ha ezt nem ugorjuk meg, az olyan következményekkel jár, hogy azzal valószínűleg game over is lesz a rendszernek” – adott előrejelzést Mekies.
„Ismerve, hogy egy nagy csapatnak mekkora megszorításokat kellett foganatosítania, tartottunk attól, hogy mekkora előnyt is jelenthet, ha nem tartatják be szigorúan a limitet. Nekünk rendkívüli módon vissza kellett fognunk magunkat, így tudtuk, hogy minden plusz egy millió dollár tizedmásodperces előnyökben lehet mérhető.”
A sportvezető egy példát is adott arra, milyen jelentős mértékben és akár hosszabb távon is hatással lehet egy autó fejlesztésére a túlköltekezés. „Gondoljunk csak bele, micsoda teljesítmény lakozik ezek a számok mögött: például egy 7 millió dolláros túllépés 70 mérnök fizetésének felelne meg, plusz 70 mérnök pedig óriási javulást jelentene a köridőben.”
Mekies hangsúlyozta, a Ferrari továbbra is támogatja a költségkorlátozás intézményét, ám szigort és átláthatóságot követel ehhez az FIA-tól. Aggasztónak tartja ugyanis, hogy amennyiben most valóban vétségen fognak egy csapatot, ki fog derülni, hogy milyen szankció jár a megszabott költségvetés túllépéséért – pedig eddig éppen amiatt nem konkretizálta ezt az irányító testület, nehogy a szankció előzetes ismeretében egy csapat úgy ítélje meg, neki megéri lenyelni a büntetést a várható nyereség fényében.