Bár a rivális csapatok folyamatosan panaszkodnak, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting azt mondja, továbbra sem tartják szabálytalannak a Ferrari hibrid rendszerét.
A sportot irányító testület még Monacóban tett bejelentést arra vonatkozólag, hogy az alapos vizsgálatok után teljesen elégedett azzal, ahogy az olasz istálló működteti versenyautóját, illetve annak hibrid rendszert.
A rivális csapatok ennek ellenére folyamatosan gyanakodnak, főleg azóta, hogy a Ferrari bevetette új motorfejlesztését, és nemcsak gyári csapata, hanem partneristállói, a Haas és a Sauber is megerősödtek.
„Valami van ott, ez nem normális” – mondta Nico Hülkenberg, a Renault versenyzője.
„Pár versenyhétvég óta – talán Franciaország óta – az összes Ferrari-motoros autónak rengeteg motorereje lett hirtelen. Nehéz dolgunk van most a Haas ellen, mert a kanyarokban egy szinten vagyunk velük, vagy jobbak is vagyunk náluk, de az egyenesekben rengeteget veszítünk.”
A múlt hétvégi Német Nagydíj helyszínén, Hockenheimben Charlie Whiting, illetve az FIA további kulcsemberei egyeztetéseket folytattak a Mercedes képviselőivel is a csapat motorhome-jában.
„Teljesen elégedettek vagyunk mindennel ezen a fronton, ahogy azt Monacóban is mondtuk” – fogalmazott Whiting.
„Néhány csapat további kérdéseket tesz fel, mi pedig csak odamentünk és próbáltunk reagálni nekik.”
Arra a kérdésre, hogy a Mercedesnek a Ferrari legalitásával kapcsolatban voltak-e kérdései, vagy csak azért érdeklődött, hogy tudja, meddig mehet el a saját fejlesztéseivel, Whiting így felelt: „Ismétlem, ezek az egyeztetések privát módon zajlanak.”
„Nem hiszem, hogy el kellene árulnom őket. Ha szeretnének beszélni a Mercedesszel, ők majd elmondják, de az, ami zárt ajtók mögött zajlik, az zárt ajtók mögött is marad.”
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff nem tulajdonított komoly jelentőséget a meetingnek – elmondása szerint csak rutinszerű adatgyűjtést tartottak.
„Az FIA-val, más csapatokkal, illetve gyártókkal zajló eszmecsere rendszeres. Persze sokkal látványosabb, ha a versenyhétvégék során ejtjük meg őket a pályán, a motorhome-ban. De teljesen rendszeres az, hogy megbeszélünk különféle technikai témákat.”
A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul azt mondja, az adatok azt sugallják, a Ferrari valami „furcsaságot” csinál, de ez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy tiltott terepen járnak.
„Először is: pontosan tudjuk, hogy motorerő tekintetében hátrányban vagyunk, ami eddig a Mercedesszel szemben volt jelentős” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére.
„Ők is még ott vannak, de mi már úgy látjuk, hogy a Ferrari az erősebb, szóval gratulálunk nekik ebben a csatában – ami sokkal inkább egy technikai küzdelem, és kevésbé látható. Lenyűgöző előrelépést tettek.”
„Ez az előrelépés olyan mértékű, ami már nem feltétlenül egy új hardver bevetésének köszönhető, ráadásul nemcsak a Ferrari, hanem a Haas és a Sauber esetében is látjuk, ami számunkra már sokkal lényegesebb.”
„Nyilván vakarjuk a fejünket, mert megnézünk bizonyos GPS-adatokat, és azt látjuk, hogy nagyon furcsa, amit csinálnak. De az, hogy valami furcsaságot csinálnak, nem jelenti azt, hogy illegális is. Szóval el kell ismernünk, amit elértek, és még keményebben kell dolgoznunk, hogy mi is hasonló előrelépést tegyünk.”