A 28 éves Giovinazzi Monza után idén másodszor kapott lehetőséget a Haastól, hogy a Forma-1-től távol töltött szezonjában is belekóstolhasson az új technikába, ám az olasz számára az első szabadedzés mindössze nyolc percig tartott: ekkor az első szektor S-kanyarjainál megpördült, a falnak csapódott, és bár még vissza tudta hajtani az autót a bokszba, az váltócserére szorult, így már nem vezethetett az edzés további részében.
Az olasz, aki továbbra is a Ferrari tartalékpilótája, az Alfa Romeónál eltöltött három szezon után idénre szorult ki a mezőnyből, jövőre azonban a visszatérést célozza meg. Erre már nincs sok opciója, hiszen a maradék két szabad ülésből az egyiket a Williamsnél jó eséllyel elfoglalja Logan Sargeant, a Haasnál pedig Mick Schumacherrel és Nico Hülkenberggel vetélkednek egy autóért. Giovinazzi viszont nem gondolja, hogy az austini balesete rontott volna az esélyein.
„Az biztos, hogy nem segített, másrészt viszont korábban már megmutattam, hogy mire vagyok képes a Forma-1-ben. Tudom, hogy nem ennek az egy körnek a néhány kanyarja fogja kinyírni a karrierem. Már három évet lehúztam az F1-ben, szóval nem a mai nap alapján fogja valaki eldönteni, hogy szüksége van-e rám” – idézi az olaszt a Motorsport.
Giovinazzi idén a Forma-E-ben töltötte a szezont, ám ott a Dragon versenyzőjeként nulla ponttal zárt, és szinte biztos, hogy a jövő évi mezőnyből kiszorul. Elmondása szerint azonban a Hosszútávú-világbajnokság csúcskategóriájával szemez arra az esetre, ha nem jönne össze az F1-es lehetőség.
„Az F1-ben sohasem mondhatjuk, hogy soha, mint azt Monzában Nyck (de Vries) esetében is láthattuk” – bizakodott az olasz, akinek tervezetten idén már nem lesz több lehetősége autóba ülni. „Egyelőre azonban még nem tudom, mit fogok csinálni 2023-ban. A prioritást az jelenti, hogy itt visszatérjek a mezőnybe, de nem titok, hogy a Hypercart is kipróbálnám.”