Grosjean: Tudni akarom, miért nem ájultam el a balesetkor - F1VILÁG.HU

Grosjean: Tudni akarom, miért nem ájultam el a balesetkor

HIRDETÉS
Számos kérdésre szeretne még választ kapni novemberi, bahreini balesetével kapcsolatban Romain Grosjean.
Romain Grosjean Crash

A francia versenyző a Bahreini Nagydíj nyitókörében szenvedett félelmetes balesetet: autójával a szalagkorlátnak ütközött, a Haas versenygépe pedig kettétört, majd kigyulladt.

Grosjean a csodával határos módon túlélte a becsapódást: kisebb égési sérülésekkel és zúzódásokkal szállt ki autójából, igaz, a szezon utolsó két versenyén nem állhatott rajthoz, és valószínűleg véget ért F1-es pályafutása.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) természetesen átfogó vizsgálatot indított a balesettel kapcsolatban: azt már most tudni lehet, a francia pilóta autója 53G-s erővel csapódott a korlátnak.

Grosjean nemrég közösségi oldalán tett közzé egy üzenetet, ebben azt írja, vannak még „szürkezónák”, melyekkel kapcsolatban válaszokat kell kapniuk. Például arra a kérdésre, hogy miért nem veszítette el eszméletét a becsapódáskor.

„Egy 60G-s becsapódásnál el kellene, hogy veszítsd az eszméleted. Akár csak néhány másodperc erejéig is” – fogalmazott Grosjean.

„Nem kellene, hogy ennyire észnél legyél, amennyire én voltam. És ez megmentette az életem. De szeretném megérteni az agyra kötött szenzorokkal, hogy amikor baleset van, mit lehet jobban csinálni például a sisakkal, a fejvédővel, a többi biztonsági felszereléssel, hogy a versenyző tudatánál maradjon, és tisztában legyen azzal, hogy mit kell tennie.”

Grosjean úgy véli, a Forma-1 több mindent is megtanulhat a balesetből.

„Rengeteg dolog van, amit megtanulunk ebből az ütközésből. Az én esetemben szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy élek, hogy tudok beszélni róla, és emlékszem mindenre.”

„Nem vagyok biztos benne, hogy ez az én szempontomból jó dolog, de emlékszem mindenre, és úgy hiszem, hogy néhány szürkezónát a motorsport biztonsága szempontjából már megértettünk, és még van több is.”

Hirdetés

A rutinos pilóta azt mondja, az elmúlt évek biztonsági intézkedéseinek köszönhetően úszta meg komolyabb következmények nélkül a bukást.

„A Halo nélkül most nem beszélnék itt nektek – pedig nem újdonság, hogy nagy ellenzője voltam, amikor bevezették a Forma-1-ben. Szerintem ez volt az elmúlt évek egyik legfőbb biztonsági innovációja.”

„De ott vannak még az overallok is, a tűzállóságra vonatkozó szabályok is változtak idén, 10 másodperccel emelték. A szabályok most 20 másodpercet írnak elő – én 28 másodpercig voltam a lángok között, és kisebb égési sérüléseket szereztem csak a jobb kezemen, illetve egy kicsit súlyosabbakat – de nem olyan komolyakat – a bal kezemen.”

„A kasztni is évről évre erősebb, és egyben maradt, a monocoque megvédett engem. Ki tudtam mászni a lángok közül. Ha a kasztni eltört volna, és annyi a lábaimnak, ki sem tudtam volna szállni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!