A száguldó cirkusz mezőnye az idei előszezonban már csak 6 napot tölthet el teszteléssel, ezért különösen fontos, hogy a csapatok a lehető legtöbb időt a pályán töltsék, és ne hátráltassák őket műszaki gondok.
Ebből a szempontból mindenki eredményes napot tudhat maga mögött, hiszen egyetlen alkalommal sem kellett piros zászlóval megszakítani a körözést, és mindvégig produktív munka folyt a versenypályán.
A Mercedes a megtett körök, illetve az elért eredmények tekintetében kétségkívül elégedett lehet, hiszen Hamilton futotta meg a legjobb köridőt, megelőzve csapattársát, Valtteri Bottast, aki még délelőtt rótta a köröket a Mercedes W10-es versenygépével.
Hamilton 1 perc 16,976 másodperces ideje 3 tizeddel volt gyorsabb Bottasénál, a Mercedes versenyzői pedig összesen 173 kört tett meg. Bottas még a délelőtti tesztprogram után azt mondta, elégedett az autóval, bár kétségkívül sok munka vár még rájuk, hiszen annak akadnak még gyengeségei. Hamilton egyébként a Pirelli C2-es, Bottas pedig a C3-as gumikeverékével futotta mai legjobbját.
Sokakat meglepett új versenyautójával szerdán a Racing Point csapata: az istálló RP20-as kódjelű modellje kísértetiesen hasonlít a Mercedes tavalyi autójára, ráadásul nem is volt lassú a nyitónapon, hiszen Sergio Perez a 3. legjobb idővel zárt, alig 4 tizeddel lemaradva Hamiltontól. A mexikói 58 körig jutott.
A legszorgalmasabb szerdán kétségkívül Max Verstappen volt, aki egymaga 168 kört tett meg a Red Bull versenyautójával. A holland 540 ezredmásodperces hátrányban lett 4., megelőzve az AlphaTauri versenyzőjét, Daniil Kvyatot, valamint a mclarenes Carlos Sainzot, aki szintén produktív napon van túl, hiszen 161 körig jutott. Verstappen egyébként két alkalommal is megpördült ma, ám ezek a kisebb hibák voltak a szerdai tesztnap legnagyobb incidensei.
A Renault 2020-as autójával délelőtt Esteban Ocon, délután Daniel Ricciardo körözhetett, ketten összesen 116 körig jutottak. Ricciardo a 7. helyen zárta, alig 1 tizeddel megelőzve Ocont.
Meglehetősen jó formában kezdett a köridők tekintetében a Williams, bár messzemenő következtetéseket természetesen ezekből az eredményekből nem lehet levonni. George Russell mindenesetre a 9. leggyorsabb lett, 1,1 másodperccel lemaradva Hamiltontól. A 10. helyen Lance Stroll zárt.
A Ferrari autójával Sebastian Vettel körözött volna szerdán, ám a német nem érezte jól magát ma reggel, így az SF1000-essel Charles Leclerc kezdte meg a munkát. A monacói nem tétlenkedett, 131 körig jutott, és végül a 11. idővel zárta a napot 1,3 másodperces lemaradással. Leclerc délután több mint 1 órán át a bokszban várakozott, feltehetően valamilyen problémája volt a Scuderiának.
Az Alfa Romeo új autójával a tesztpilóta, Robert Kubica kezdte meg a munkát, délutánra pedig átadta a volánt Antonio Giovinazzinak. A lengyel végül 13., csapattársa pedig utolsó lett, kettejük között a 104 körig jutó Kevin Magnussen zárt.
Az 1. tesztnap végeredménye: