A két versenyző egyszerre érkezett kerékcserére, amikor Charles Leclerc balesete miatt pályára küldték a biztonsági autót. Mivel a Red Bullnál pokolian gyorsan dolgoztak, a Mercedesnél viszont nem sikerült tökéletesre a kiállás, Verstappen Bottas elé, de inkább mellé érkezett vissza a szervizt követően, a két autó pedig össze is ütközött.
A baleset miatt Bottas defektet kapott, Verstappent pedig a verseny végén 5 másodperces időbüntetéssel sújtották.
A Mercedes stratégiai vezetője nemrég elárulta, Bottas kerékcseréje azért volt egy kicsit lassabb, mert másodpercekkel korábban csapattársa, Hamilton ráhajtott az egyik kerékkulcsra.
„Vettel, Verstappen és Valtteri versenyt futottak a kerékcseréknél. Sajnos, ahogy Lewis kihajtott a kerékcseréjét követően, elkapta az egyik kerékkulcsot, és pár másodpercbe beletelt, mire visszaállították azt” – mondta James Vowles.
„Ez pedig néhány tizedmásodpercünkbe került, nem többe. Viszont ennyi bőven elég. Pár tizeddel lassabb volt Valtteri kiállása, a Red Bull pedig egy nagyon-nagyon jó kerékcserét hajtott végre. Idei egyik legjobb kerékcseréjüket. Ezek az extremitások pedig azt eredményezték, hogy amint az autók visszaindultak a pályára, Verstappen Valtteri mellé került, megütötte az autó bal oldalát, nekinyomva annak jobb oldalát a falnak. Emiatt pedig megsérült a jobb első kerék.”
„A guminyomást élőben monitorozni tudjuk, gyorsan ránéztünk, hogy mi a helyzet, és néhány kanyar után egyértelművé vált, hogy gond van, elkezdtünk veszíteni a guminyomásból. Reagálnunk kellett, ismét a bokszba kellett rendelnünk Valtterit. Ha tovább várunk, Valtteri az utolsó helyre kerül.”