A pole pozícióból a hatszoros világbajnok Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvását, mellette Max Verstappen sorakozott. A második rajtsorból a két Ferrari startolt, Sebastian Vettel pedig a riválisokkal ellentétben a lágy keverékű abroncsokkal vágott neki a futamnak.
A verseny rajtja előtt érkezett a hír, hogy Charles Leclerc Ferrariját vizsgálják a stewardok, “jelentős” különbség mutatkozott ugyanis az autóban lévő üzemanyag mennyisége, illetve azon érték között, amennyit a csapat közölt a szövetséggel. A stewardok várhatóan a futam után vizsgálják majd az ügyet, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint viszont jó eséllyel kizárják majd a monacóit.
A RAJT
A rajtot jól kapta el Hamilton, aki megőrizte a vezetést Verstappennel szemben. A hosszú egyenesben aztán a 3. helyről induló Leclerc támadásba lendült, és megelőzte a Red Bull holland pilótáját. Nem sokkal később Vettel is próbálkozott, az ő támadását azonban visszaverte Verstappen.
A rajtbüntetése miatt a mezőny végéről induló Valtteri Bottas a 3. körben már a 14. helyen száguldott.
A tervezett bokszkiállások sorát Lando Norris kezdte meg: a McLaren versenyzője a közepes keverékű gumikat kapta a második etapra. Ekkor, a 9. körben Hamilton előnye az élen már 5 másodperc volt Leclerchez képest.
Bottas a 12. körben egy határozott manőverrel megelőzte Sergio Perezt, és feljött a 8. helyre. A DRS-rendszert technikai probléma miatt nem lehetett használni a futam elején.
BOKSZBAN A FERRARIK
Az élbolyból Leclerc és Vettel a 13. körben egyszerre érkeztek a bokszba. Utóbbi versenyző kerékcseréje nem sikerült problémamentesre, jó néhány másodpercet veszített a bokszban. Leclerc és Vettel is a kemény keverékű gumikat kapta a következő etapra.
A következő körben a Red Bull is a depóba hívta Alexander Albont, a thai versenyző azonban nem tudott Vettel elé kerülni.
A 18. körben a versenyirányítás újra engedélyezte a DRS használatát, Valtteri Bottas pedig Nico Hülkenberget megelőzve fel is jött a 4. helyre. Vettel viszont egyelőre beragadt honfitársa mögé. Hülkenberg viszont hamarosan érkezett a bokszba.
A 24. körben Hamilton 12 másodperces előnnyel magabiztosan vezetett Verstappen előtt, Leclerc további 16, Bottas további 19 másodperccel volt lemaradva.
Verstappen a 26. körben érkezett kerékcserére, autójára pedig a kemény keverékű abroncsokat szerelték fel a Red Bull szerelői. 1 körrel később az élen haladó Lewis Hamilton is érkezett egyetlen tervezett kiállására.
A 32. körben Verstappen utolérte Leclercet, és viszonylag könnyedén meg is előzte a monacóit. A Ferrari versenyzője pár kanyarral később visszatámadt, ám nem tudott elmenni a holland mellett.
A Ferrari végül a 38. körben taktikát váltott: Leclercet és Vettelt is a bokszba hívták új gumikért. A monacói lágy, csapattársa közepes keverékű abroncsokat kapott a verseny hajrájára.
Egy körrel később Bottas egy határozott manőverrel megelőzte Albont, és feljött a 4. helyre, így Leclercet vehette üldözőbe. Vettel a kerékcsere után a 6. helyre csúszott vissza.
HAMILTON SIMÁN NYERTE A SZEZONZÁRÓT
Bár Leclerc a kerékcsere után folyamatosan zárkózott a versenyben vezető kettősre, végül esélye sem volt arra, hogy megszorongassa Hamiltont és Verstappent.
A szezon utolsó versenyét végül Lewis Hamilton könnyedén nyerte meg Verstappen előtt, a dobogó legalsó fokára pedig Charles Leclerc állhatott fel. A monacói 3. helye viszont veszélyben van, a Ferrarit ugyanis beidézték a stewardok a verseny előtt felfedezett, üzemanyag-mennyiséggel kapcsolatos szabálytalanság miatt. A vasárnapi versennyel eldőlt, hogy az egyéni pontverseny 3. helyén Max Verstappen zárt.
A 4. helyen a mezőny végéről rajtoló Valtteri Bottas futott be, megelőzve Sebastian Vettelt, aki az utolsó előtti körben előzte meg Alexander Albont.
A további pontszerzők: 7.Perez , 8. Norris, 9. Kvyat, 10. Sainz.
A Forma-1 csapatai kedden és szerdán még Abu Dhabiban tesztelnek, ezt követően februárban gurulnak ismét pályára. A 2020-as szezon első versenyét a március 15-i hétvégén tartják majd Ausztráliában.
Az Abu Dhabi Nagydíj végeredménye: