Ahogyan arra számítani lehetett, minden csapat fejlesztésekkel érkezett a barcelonai F1-es hétvégére, a száguldó cirkusz új szabályainak hála pedig idén már betekintést is kapunk abba, hogy min módosítottak a csapatok az előző versenyhétvégéhez képest.
Az FIA által kiadott dokumentációból kiderül, hogy a legtöbb változtatást a McLaren, az Aston Martin és az Alfa Romeo hajtotta végre versenyautóján. A McLaren egy továbbfejlesztett első- és hátsó szárnnyal, új első felfüggesztéssel, padlólemezzel, diffúzorral, motorborítással, új hűtőbordákkal és módosított légbeömlőkkel érkezett Barcelonába.
Ahogyan arról már lapunk is beszámolt, az Aston Martin is jócskán átalakította versenyautóját, melynek oldalszekrényei a Red Bull megoldására hajaznak. A silverstone-i istálló emellett egy új padlólemezt is bevet, de módosítottak a motorborításon, a hűtőbordákon, a hátsó szárnyakon, de még a fejvédő bukókereten is.
Az Alfa Romeo eközben egy vadonatúj első- és hátsó szárnyat, illetve egy módosított első- és hátsó felfüggesztést vonultat fel a katalán ringen, de változtattak a padlólemezen, a motorborításon, illetve az autó hűtőbordázatán is.
Természetesen a világbajnoki címre esélyes Ferrarinál és Red Bullnál is vannak változások: a maranellóiak továbbfejlesztett padlólemezzel és hátsó szárnnyal támadnak, de a versenyautó hátsó részén az általános aerodinamikai teljesítmény növelése érdekében több egyéb komponensen változtattak. A Red Bull ezzel szemben egy új első szárnnyal és módosított padlólemezzel érkezett Barcelonába.
A Mercedes is jó néhány változtatást elvégzett versenyautóján, ezeket a héten a franciaországi Paul Ricard versenypályán egy filmforgatás keretében már pályára is vitte a csapat. A világbajnok istálló az első szárny véglapjain, a padlólemez élein, illetve annak elülső részén, valamint a versenyautó hátsó traktusában végzett el módosításokat. Utóbbiakkal azt szeretnék elérni, hogy növeljék a versenyautó diffúzorának terhelését.
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj első szabadedzése 14 órakor kezdődik majd.