Azt követően, hogy a szezon első 9 versenyét nem tudták megrendezni, a Forma-1 vezetősége kőkeményen azon dolgozik, hogy összeállítson egy új naptárat a 2020-as idényre. A feladat nem könnyű, hiszen a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos nemzetközi helyzet napról napra változik.
Egy ideje már hallani arról, hogy az idény július elején akár el is kezdődhet Ausztriában – az osztrák sportminiszter ráadásul a héten kijelentette, az F1-re bízzák a döntést, a kormány nem kíván a száguldó cirkusz útjába állni.
A Forma-1 vezetősége zárt kapus versenyekkel kezdené a szezont, a minap pedig tovább egyeztettek a csapatokkal és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) arról, hogyan is alakulhatna a bajnokság első fele.
AUSZTRIAI KEZDÉS, 3 VERSENY SILVERSTONE-BAN?
A hírek szerint a szezonnyitót valóban Ausztriában tarthatják majd zárt kapuk mögött. Azzal, hogy nem engednek be nézőket, akár az eredeti, július 5-i dátumnál korábban is megtarthatnák a versenyt, noha a Red Bull állítólag az eredeti időponthoz ragaszkodna.
A csapatok megvitatták annak lehetőségét is, hogy Silverstone-ban akár 3 versenyt is megrendezzenek a brit versenypálya legalább két különféle konfigurációján. Úgy hírlik, az nem opció, hogy a versenypályát fordított irányban használják, hiszen az komoly költségekkel járna a bukóterek kialakítása miatt.
Azzal, ha több futamot is megrendeznének Silverstone-ban, az utazási költségeket is minimalizálhatnák, hiszen a 10 istállóból 7 angliai székhellyel rendelkezik. Természetesen ezeket a versenyeket is zárt kapuk mögött tartanák, a Liberty Media pedig állítólag készen áll arra, hogy pénzbeli segítséget nyújtson, miután a pálya jelentős bevételektől esne el a nézők elmaradása miatt.
LEJJEBB HELYEZIK A KÖLTSÉGPLAFONT
A meetingen nemcsak a lehetséges versenynaptárról, hanem a költségvetési plafonról is egyeztetéseket folytattak az érintettek. Felmerült, hogy egy „kétpólusú” megoldást vezessenek be, figyelembe véve a gyári csapatok fejlesztési költségeit, ezt a javaslatot viszont nem fogadták el.
Úgy tudni, az eredetileg 175 millió dolláros költségplafon összegét végül 145 millió dollárra csökkentik jövőre, 2022-ben pedig 130 millióra.
Ennek kapcsán egyeztettek arról is, hogy az aerodinamikai fejlesztések korlátozásával csökkenthetnék a jobb helyzetben lévő istállók előnyét – ezt a konstruktőri tabellán való elhelyezkedésük alapján menedzselnék, magyarán, a topcsapatokra minden évben szigorúbb szabályok vonatkoznának a szélcsatornák, valamint a CFD-technológia használatát illetően.