Három verseny is lehet Silverstone-ban, Ausztriában kezdődhet az idény

NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 and Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 battle for position at the start during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2019 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZXSD5NDN2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Fotó: Red Bull Racing
Ausztriában kezdődhet a szezon, Silverstone-ban pedig akár 3 versenyt is megrendezhetnek – erről is egyeztettek nemrég a Forma-1 csapatai, de szóba került a költségvetési plafon további módosítása, valamint az új aerodinamikai szabályok is.

Azt követően, hogy a szezon első 9 versenyét nem tudták megrendezni, a Forma-1 vezetősége kőkeményen azon dolgozik, hogy összeállítson egy új naptárat a 2020-as idényre. A feladat nem könnyű, hiszen a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos nemzetközi helyzet napról napra változik.

Egy ideje már hallani arról, hogy az idény július elején akár el is kezdődhet Ausztriában – az osztrák sportminiszter ráadásul a héten kijelentette, az F1-re bízzák a döntést, a kormány nem kíván a száguldó cirkusz útjába állni.

A Forma-1 vezetősége zárt kapus versenyekkel kezdené a szezont, a minap pedig tovább egyeztettek a csapatokkal és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) arról, hogyan is alakulhatna a bajnokság első fele.

AUSZTRIAI KEZDÉS, 3 VERSENY SILVERSTONE-BAN?

A hírek szerint a szezonnyitót valóban Ausztriában tarthatják majd zárt kapuk mögött. Azzal, hogy nem engednek be nézőket, akár az eredeti, július 5-i dátumnál korábban is megtarthatnák a versenyt, noha a Red Bull állítólag az eredeti időponthoz ragaszkodna.

A csapatok megvitatták annak lehetőségét is, hogy Silverstone-ban akár 3 versenyt is megrendezzenek a brit versenypálya legalább két különféle konfigurációján. Úgy hírlik, az nem opció, hogy a versenypályát fordított irányban használják, hiszen az komoly költségekkel járna a bukóterek kialakítása miatt.

Azzal, ha több futamot is megrendeznének Silverstone-ban, az utazási költségeket is minimalizálhatnák, hiszen a 10 istállóból 7 angliai székhellyel rendelkezik. Természetesen ezeket a versenyeket is zárt kapuk mögött tartanák, a Liberty Media pedig állítólag készen áll arra, hogy pénzbeli segítséget nyújtson, miután a pálya jelentős bevételektől esne el a nézők elmaradása miatt.

LEJJEBB HELYEZIK A KÖLTSÉGPLAFONT

A meetingen nemcsak a lehetséges versenynaptárról, hanem a költségvetési plafonról is egyeztetéseket folytattak az érintettek. Felmerült, hogy egy „kétpólusú” megoldást vezessenek be, figyelembe véve a gyári csapatok fejlesztési költségeit, ezt a javaslatot viszont nem fogadták el.

Úgy tudni, az eredetileg 175 millió dolláros költségplafon összegét végül 145 millió dollárra csökkentik jövőre, 2022-ben pedig 130 millióra.

Ennek kapcsán egyeztettek arról is, hogy az aerodinamikai fejlesztések korlátozásával csökkenthetnék a jobb helyzetben lévő istállók előnyét – ezt a konstruktőri tabellán való elhelyezkedésük alapján menedzselnék, magyarán, a topcsapatokra minden évben szigorúbb szabályok vonatkoznának a szélcsatornák, valamint a CFD-technológia használatát illetően.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS