Azt követően, hogy tavaly ősszel az Audi bejelentette, 2026-ban csatlakozik az F1-es küzdelmekhez, péntek délután a Ford is bejelentette, a Red Bull partnereként ők is megérkeznek a száguldó cirkuszba. Mindez pedig azt jelenti, hogy az új motorérában nem kevesebb, mint legalább hat gyártó lesz érdekelt a Forma-1-ben.
Elkötelezte ugyanis magát az F1 iránt az Alpine, a Honda, a Mercedes, valamint a Ferrari is – utóbbi gyártó korábban azért vonakodott aláírni a hivatalos regisztrációt, mert nem örült annak, hogy a Red Bullt kiváltságok illetik majd meg, miután új motorgyártónak számítanak majd.
A Forma-1 új, 2026-tól érvényes motorszabályait még tavaly augusztusban fogadták el, az alappillérekről viszont már jóval korábban megállapodtak az érintettek: megtartják a jelenlegi 1,6 literes V6-os formátumot, 350 kW-ra növelik az elektromos teljesítményt, megszabadulnak a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], és költségplafont vezetnek be az erőforrásokra vonatkozóan is.
Az új regulák megalkotását alapos kutatási és fejlesztési munka előzte meg a szövetség részéről – természetesen a jelenlegi és potenciálisan új motorgyártók együttműködésével. A 2026-tól használatos Forma-1-es erőforrások hasonló teljesítmény leadására lesznek képesek, mint a mostani motorok, kihasználva a nagy teljesítményű és magas fordulatszámú V6-os belső égésű motorokat, és egyúttal „elkerülve a túlzott teljesítménydifferenciálást a jobb versenyzés érdekében”.
Az új szabályrendszer részeként az elektromos energia-felhasználást 50 százalékra emelik, és 100 százalékban fenntartható üzemanyagokat használnak majd. A szabályalkotók emellett a pénzügyekre vonatkozóan is hoztak regulákat, ezek célja, hogy csökkentsék a motorgyártás költségeit, megtartva a Forma-1 alapját képező csúcstechnológiák használatát. Ennek érdekében bevezették az erőforrásokra vonatkozó költségplafont – már 2023 január 1-től!
A 2025 és 2025 közötti időszakra 95 millió dollárban határozzák meg a költségvetést, 2026-tól pedig 130 millió dollárban, ebbe azonban nem tartoznak bele a marketingtevékenységek, a jelenlegi erőforrásokkal kapcsolatos aktivitás, valamint a partnercsapatok motorral való ellátása.