Az amerikai gyártó a meglévő Andretti Global projektet használja majd alapként, melynek központja Silverstone-ban található. A csapat kezdetben vásárolt motorokat fog használni, azonban 2028-tól saját fejlesztésű erőforrásokkal tervez indulni.
Greg Maffei, a Liberty Media leköszönő vezérigazgatója a bejelentés kapcsán elmondta: „A Forma–1 folyamatos amerikai növekedési tervei mellett mindig is hittünk abban, hogy egy lenyűgöző amerikai márka, mint a GM/Cadillac, a rajtrácsra való érkezése, valamint a GM jövőbeli erőforrás-beszállítóként való szerepvállalása további értéket és érdeklődést hozhat a sportba.”
„Elismerjük a General Motors vezetésének és partnereiknek a felkészültségüket, és izgatottan várjuk, hogy továbbléphessünk a GM/Cadillac csapat 2026-os indulásának folyamatában.”
Mark Reuss, a General Motors elnöke hozzátette: „A Forma–1, mint a motorsport csúcsa, határok feszegetését és kiválóságot követel.
„Óriási megtiszteltetés, hogy a General Motors és a Cadillac csatlakozhat a világ első számú versenysorozatához. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy szenvedéllyel és integritással versenyezzünk, és ezzel emeljük a sport színvonalát a rajongók számára világszerte. Ez egy globális színpad számunkra, hogy bemutassuk a GM mérnöki szakértelmét és technológiai vezető szerepét egy teljesen új szinten.”
Az Andretti Global korábban már benyújtotta pályázatát a Forma-1-be való csatlakozáshoz, amit az FIA el is fogadott, de a Forma-1 jogtulajdonosa később elutasította, mondván, hogy a projekt nem hozna elég értéket a sorozat számára.
Az Andretti projektjét emellett feszült viszony jellemezte a Forma-1 vezetőségével, miután Michael Andretti agresszív kampányt folytatott, amely még az amerikai kongresszust és az Igazságügyi Minisztériumot is bevonta. Szeptemberben azonban Andretti visszalépett, és a többségi tulajdonos, Dan Towriss vette át az irányítást. Towriss és a GM ezután egy új, meggyőzőbb pályázattal állt elő, amely nagyobb elköteleződést mutatott az amerikai autógyártó részéről, mint valódi gyártó, és ez az elvi megállapodás most zöld utat kapott.
Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke üdvözölte a fejleményt: „A General Motors egy hatalmas globális márka, és az OEM világában is óriási befolyással bír. Teljes mértékben támogatom az FIA, a Forma–1, a GM és a csapat közötti párbeszédet, és azon dolgozunk, hogy ez a megállapodás gördülékenyen valósuljon meg.”
A Cadillac márkájú csapat első két szezonjában még vásárolt motorokat fog használni, mivel nem áll rendelkezésre elegendő idő saját erőforrások fejlesztésére 2028 előtt. A legvalószínűbb partnerek között jelenleg a Ferrari és a Honda van, mivel az Andrettivel korábban tárgyalásokat folytató Renault visszalépett a 2026-os projektjétől.
Hosszabb távon viszont a GM célja, hogy saját fejlesztésű motorokat készítsen, így a Cadillac márka igazi gyártóként jelenhet meg a Forma-1 rajtrácsán. A csapat központja továbbra is Silverstone-ban lesz, ahol már most is folyamatban van a 2026-os autó fejlesztése, és számos szakembert vettek fel, köztük olyan neveket, mint Pat Symonds és Rob White.
A General Motors és a Cadillac érkezése egy újabb mérföldkő lehet a Forma-1 amerikai térnyerésében, amely tovább növelheti a sportág iránti globális érdeklődést.