Friss hírek

Hivatalos: Jönnek az F1-es sprintidőmérők, íme a részletek!

A Forma-1 vezetősége hétfőn kora este hivatalos közleményben erősítette meg, az F1 Bizottsága legutóbbi ülésén egyhangúlag elfogadta a sprintfutamokkal kapcsolatos javaslatot, így három nagydíjhétvégén is rövidebb versenyek váltják majd a hagyományos időmérő edzéseket.

Azt egyelőre nem erősítették meg, hogy pontosan melyik helyszíneken tartanak majd úgynevezett „sprintidőmérőket”, ám várhatóan Silverstone-ban, Monzában és Interlagosban változtatnak majd a versenyhétvégék formátumán.

Az erről szóló javaslatot az F1 Bizottság hétfői ülésén egyhangúlag elfogadták a résztvevők. Az új formátum célja, hogy növeljék az izgalmakat, és új megoldásokat próbáljanak ki.

Ennek megfelelően az első szabadedzés után, pénteken tartanak majd egy időmérő edzést, ez határozza majd meg a sprintidőmérő rajtsorrendjét. A mintegy 100 km-es sprintfutam végeredménye határozza majd meg a vasárnapi verseny rajtsorrendjét.

Döntés született arról is, hogy a sprinfutamon az első három helyen végző versenyzők pontokat kapnak: az első helyezett 3, a második 2, a harmadik helyezett pedig 1 ponttal gazdagodik.

A módosuló versenyhétvégék menete:

Péntek:

| 60 perces szabadedzés délelőtt, a csapatok két garnitúra gumit szabadon választhatnak
| Normál időmérő edzés délután, öt elérhető lágy keverékű gumiszettel

Szombat:

| 60 perces második szabadedzés délelőtt, egy szabadon választható gumiszettel
| 100 km-es sprintfutam délután, két szabadon választható gumiszettel

Vasárnap:

| Teljes versenytáv a megmaradt két gumiszettel

Döntés született arról is, hogy esős körülmények közepette miképp járnak majd el: ebben az esetben a versenyhétvége kezdetén 3 garnitúra esőgumi és 4 garnitúra intermediate-abroncs lesz elérhető a versenyzők számára.

Amennyiben az első edzést, vagy az időmérőt esőben tartják, a csapatok egy extra szett intermediate-gumit kapnak, a sprintidőmérő előtt azonban egy garnitúra használt intermediate-abroncsot vissza kell szolgáltatniuk.

Ha a sprintidőmérőt futják vizes pályán, a csapatok egy garnitúra használt esőgumit vagy intermediate-gumit visszaszolgáltathatnak, ezt pedig egy új szett intermediate-abroncssal cserélhetik le.

Összességében egyébként 9 garnitúra eső- és intermediate-gumi áll a versenyzők rendelkezésére.

A parc fermé szabályai a pénteki időmérőtől kezdve élnek majd, így jelentős változtatásokat nem lehet majd végrehajtani az autókon. 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!