A járvány miatt továbbra is bizonytalan, mikor rajtolhat el a Forma-1 2020-as idénye: mindezidáig 8 verseny halasztásáról vagy törléséről kellett dönteni, a Liberty Media elnöke, Chase Carey azonban azt reméli, nyáron elkezdődhet a szezon, és 15-18 versenyt meg tudnak rendezni.
Az egyeztetések természetesen folyamatosan zajlanak az érintettekkel, és számos ötletet meg is vitatnak a csapatokkal. Ezek között szerepel a 2020-as szezon jövő januárig történő meghosszabbítása, vagy éppen a versenyhétvégék kétnaposra rövidítése is.
A Forma-1 csapatai ebben az időszakban nem dolgoznak: a szabályok szerint kötelező gyárbezárásokat előrehozták március-áprilisra, így 21 napon át nem folyhat érdemi munka a létesítményekben. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a BBC Sportnak adott interjújában nemrég arról beszélt, könnyen lehet, hogy a gyárbezárás időszakát meghosszabbítják majd.
„A leállás alatt hetente lesznek egyeztetések, és amennyire én látom, ez csak hosszabbodni fog… Szerintem meghosszabbítjuk április végéig, május elejéig, aztán újra megvizsgáljuk. Lesz egyeztetés a csapatfőnökök, az FIA és a FOM között a következő napokban” – mondta a szakember.
„Ez az egyetlen fair módja annak, hogy megbirkózzunk ezzel a helyzettel. Elvégre ez is egyfajta versengés. Ami helyes és logikus jelen pillanatban, hogy mindenki ugyanazokat a szabályokat tartja be és bezárja a gyárait, és tartja magát az FIA feltételeihez, amíg a csapatok nem lesznek újra abban a helyzetben, hogy folytassák a munkát.”
Ami a munkavállalók fizetését illeti, Horner hozzátette: „Nyilván figyelünk arra, hogy mit kommunikál a kormány. Az összes csapat, illetve az összes csapat HR-menedzsere egyeztetésben van, szóval igyekszünk annyira következetesek lenni, amennyire csak tudunk.”
„Nagyon jó dolog az, hogy a csapatok pozitívan és proaktívan kommunikálnak egymással. A 2008-as pénzügyi válságra emlékeztet engem a dolog, de persze ez most még azon is túlmutat.”
ÖSSZETARTANAK AZ F1 CSAPATAI
Horner hozzátette, attól nem tart, hogy a Forma-1 belebukik a koronavírussal együtt járó üzleti krízisbe, arra azonban nagyon oda kell figyelniük, hogy megóvják a kisebb csapatokat.
„Az F1 egy nagyon erős biznisz, és elképesztő öröksége van. Az F1 túl fogja ezt élni. Hogy minden csapat túléli-e, az már más kérdés, de a csapatfőnökök felelőssége, hogy a sport és a résztvevők érdekeit tartsák szem előtt – a legjobbat kell nyújtanunk azért, hogy az összes többi csapat túlélje.”
„A különbség 2008-hoz képest az, hogy akkor versenyeztünk, volt egy versenynaptárunk, voltak események. Sokkal tisztábban lehetett látni a problémát, miközben most sötétben tapogatózunk.”
„Hogy mikor fogunk újra versenyezni? Ez most egy más forgatókönyv. 2008-nak is megvolt a maga nyomása, és azok, akik akkor ültek a meetingeken – Ron Dennis, Flavio Briatore, és így tovább –, a sportág érdekeit tartották szem előtt, és nagyon fontos, hogy ezúttal is kollektíven így tegyünk.”
„Most más világot élünk. Természetesen a bevételeink komoly csorbát szenvednek. Azt még nem tudjuk, hogy mennyire üti meg ez a dolog az F1-et. De minden csapat felelősségteljesen, kollektíven reagál. Nyilván egyes csapatok sokkal jobban ki vannak téve ennek az egésznek, főleg a kisebbek, és nagyon fontos, hogy mindent megtegyünk az F1 közösségének megvédéséért.”