A melbourne-i versenyt az eredeti tervek szerint idén is márciusban tartották volna meg, Ausztrália koronavírus-járvány elleni intézkedései miatt azonban végül az a döntés született, hogy a futamot csak novemberben tartják meg.
Mindez lehetőséget adott a szervezőknek arra, hogy a már tervezett átalakítási munkálatokat az idei verseny előtt elvégezzék.
Melbourne 1996 óta látja vendégül az F1-es mezőnyt, és korábban nem volt még példa ilyen mértékű átalakításra. A rekonstrukció részeként a versenypálya nyomvonala is változik, összesen 7 kanyaron módosítanak kisebb-nagyobb mértékben: a 9-es 10-es kanyar lassítóját teljesen eltávolítják, és egy tempósabb szekciót alakítanak ki. Változtatnak továbbá a 6-os kanyaron is, itt 7,5 méterrel szélesítik ki a pályát. A 13-as kanyaron is változtatnak: itt kiegyenesítik a kanyarbejáratot, az aszfaltcsíkot pedig 3,5 méterrel meg is hosszabbítják. A melbourne-i pályát emellett teljesen újraaszfaltozzák.
Ilyen lesz a pálya nyomvonala:
A cél természetesen az, hogy növeljék az előzések számát és gyorsabbá tegyék a versenyzést.
Andrew Westacott, az Australian Grand Prix Corporation ügyvezetője a változtatásokkal kapcsolatban elmondta, azok „gyorsabb versenyzést, és számos új lehetőséget kínálnak a versenyzőknek”.
Kiemelte továbbá: „Ezek a változtatások tökéletes összhangban vannak vannak a 2022-es versenyautók változásaival.”
A 2021-es Ausztrál Nagydíjat november 19-21. között rendezik Melbourne-ben.
Videó: Gőzerővel folyik a munka Melbourne-ben