A Forma-1-ben jövőre új éra kezdődik, jelentősen megváltoznak ugyanis a királykategória technikai szabályai, ennek köszönhetően pedig a versenyautók is drasztikusan megváltoznak.
Változik például a kerekek mérete is: az eddigi, 13 colos abroncsok helyett 2022-ben már 18 colos gumikat használnak a csapatok, melyek fejlesztéséből idén is kivették a részüket a csapatok.
Mario Isola azt mondja, a teljesítmény tekintetében jelentős változást nem várnak az új gumiktól.
„Olyan teljesítményre számítunk, mely összhangban van a mostani gumikéval, de az autó más lesz, a leszorítóerő más lesz, és lehet, hogy emiatt lesz azért némi eltérés a teljesítmény tekintetében” – mondta Isola a minap egy interjúban.
Isola azt ugyanakkor kifejtette, könnyen lehet, hogy 2022-ben kevesebb kerékcserét látunk majd a versenyeken.
„Arra számítok, hogy a legtöbb verseny egy kerékcserés lesz. Ha ugyanis kisebb a degradáció mértéke, nincs ok arra, hogy egynél több bokszkiállás legyen.”
A szakember hozzátette, erre egyáltalán nem negatívumként tekint.
„Ha tényleg szoros versenyeket látunk, és lesz akció a pályán, kit érdekelnek a bokszkiállások?”
A Pirellinek nehéz dolga volt a 18 colos abroncsok fejlesztésekor, hiszen „öszvérautókkal” volt kénytelen dolgozni, miután a 2022-es versenygépeket csak februárban mutatják be a nagyközönségnek.
„Minden év ugyanolyan. Soha nem volt lehetőségünk arra, hogy leteszteljünk valamit a végleges autókon” – magyarázta Isola.
„Mindig olyan autókat használunk, amik nem olyanok, amik a következő szezonban pályára gurulnak – egyszerűen azért, mert azok még nem elérhetőek. Ez is egy kihívás.”