Az austini versenyt Max Verstappen nyerte a Red Bull-lla, Hamilton pedig a 2. helyen ért célba 2,25 másodperccel lemaradva a hollandtól. A pole-ból induló Leclerc eközben a 6. helyen szelte át a célvonalat.
A versenyt követően azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai felügyelői véletlenszerűen ellenőrizték Hamilton, Leclerc, Verstappen, valamint a 3. helyen befutó Lando Norris versenyautóját, és megállapították, hogy Leclerc és Hamilton versenygépe nem felel meg a szabályoknak.Egészen pontosan a Ferrari és a Mercedes kopólemezével volt probléma.
A két csapat képviselőit természetesen meghallgatták az FIA képviselői, azok pedig elismerték, hogy az FIA technikai szakemberei által elvégzett mérések helyesek voltak, a kopólemezek túlzott elhasználódása pedig feltehetően a hepehupás austini pálya, valamint amiatt következett be, hogy a sprintfutamos formátum miatt nem volt elegendő idő a beállítások, valamint az autók verseny előtti ellenőrzésére.
A két versenyautó kopólemezének hátsó fele használódott-e túlzott mértékben, megszegve ezzel a technikai szabályzat 3.5.9.e cikkelyét, a versenybírók pedig az ilyenkor szokásos szankciót alkalmazták, tehát kizárták Hamiltont és Leclerc-t a futamból.