Komoly fejlesztések jönnek az AlphaTauri F1-es csapatánál - F1VILÁG.HU

Komoly fejlesztések jönnek az AlphaTauri F1-es csapatánál

HIRDETÉS
Komoly fejlesztésekkel készül a jövő hétvégi Francia Nagydíjra az AlphaTauri Forma-1-es csapata. Az olasz kiscsapat mindent megtesz azért, hogy megoldja azokat a gyengeségeket, melyeket az elmúlt időszakban sikerült beazonosítania.
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 09: Pierre Gasly of Scuderia AlphaTauri and France  during the F1 Grand Prix of Austria Sprint race at Red Bull Ring on July 09, 2022 in Spielberg, Austria. (Photo by Peter Fox/Getty Images)

A faenzai istálló egyértelműen területet veszített közvetlen riválisaival szemben a legutóbbi versenyeken: a csapat utoljára az Azeri Nagydíjon tudott pontot szerezni Pierre Gasly 5. helye révén, azóta azonban nem igen találja a ritmust.

A múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon Pierre Gasly a 15., Yuki Tsunoda pedig a 16. helyen ért célba – előbbi versenyző pedig nemrég egy interjúban azt mondta, nagyon szükségük van már a fejlesztésekre, a mostani helyzet ugyanis tarthatatlan.

Az AlphaTauri technikai igazgatója, Jody Egginton elárulta, gőzerővel dolgoznak a színfalak mögött, Le Castellet-ben pedig számos újítás felkerül majd a csapat autóira.

„Világosan látjuk, hogy mi az, amit meg kell oldanunk” – mondta a szakember. „És egy meglehetően nagy fejlesztési csomag érkezik Franciaországban, a karosszéria és a padlólemez is változik. A cél az, hogy megoldjuk azokat a gyengeségeket, amiket sikerült azonosítanunk.”

„Más ritmusban vagyunk sok csapathoz képest, de ha ezek a fejlesztéske a várakozások szerint működnek, akkor egy olyan autó állhat a rendelkezésünkre, melyet egy kicsit könnyebb lesz beállítani, és könnyebb lesz vele boldogulni. Ez egy aerodinamikai újítás, és jelen pillanatban itt van a fő verseny.”

Egginton beszélt arról is, szerencséjükre az ő figyelmüket nem vonta el az, hogy a legtöbb csapatot sújtó delfinezés problémájának megoldásán dolgozzon.

„Nem minket érintett leginkább a delfinezés. Az év korai szakaszában tanultunk néhány dolgot a padlólemezről. És erre gyorsan tudtunk reagálni, néhány kisebb fejlesztés felkerült az autóra, majd Imolában jött egy komolyabb csomag. Most úgy gondoljuk, az autó meglehetősen jól viselkedik. És nem minket érint a legrosszabbul ez a dolog.”

„Szóval most ott tartunk, ’rendben, szeretnénk teljesítményt nyerni az aerodinamika terén, de mely területeket célozzuk meg konkrétan?’”

A csapat versenyzője, Pierre Gasly úgy fogalmazott, a legtöbb problémát az okozza, hogy nincs elég leszorítóerejük a gyors kanyarokban.

Hirdetés

„Láttuk ezt az edzéseken, és láttuk már Silverstone-ban is” – mondta. „Egyszerűen küszködünk, és nem volt semmi újítás az elmúlt pár hónapban. Úgy gondolom, jelenleg hiányzik a leszorítóerő a gyors kanyarokban, és túl sok időt bukunk legfőbb ellenfeleinkhez képest.”

„Szóval több leszorítóerőre van szükség Aztán meg kell próbálnunk jobban működtetni az autó elején, hogy jobbak legyünk a kanyarcsúcspontoknál. Yukival [Tsunoda] eléggé hasonlóak a visszajelzéseink, ami pozitívum. Azt gondolom, az első fejlesztésekkel az új szabályokra, illetve az akkori delfinezésre reagáltunk, most viszont már pusztán a teljesítmény kell, hogy vezéreljen bennünket.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Komoly fejlesztések jönnek az AlphaTauri F1-es csapatánál
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!