A faenzai istálló egyértelműen területet veszített közvetlen riválisaival szemben a legutóbbi versenyeken: a csapat utoljára az Azeri Nagydíjon tudott pontot szerezni Pierre Gasly 5. helye révén, azóta azonban nem igen találja a ritmust.
A múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon Pierre Gasly a 15., Yuki Tsunoda pedig a 16. helyen ért célba – előbbi versenyző pedig nemrég egy interjúban azt mondta, nagyon szükségük van már a fejlesztésekre, a mostani helyzet ugyanis tarthatatlan.
Az AlphaTauri technikai igazgatója, Jody Egginton elárulta, gőzerővel dolgoznak a színfalak mögött, Le Castellet-ben pedig számos újítás felkerül majd a csapat autóira.
„Világosan látjuk, hogy mi az, amit meg kell oldanunk” – mondta a szakember. „És egy meglehetően nagy fejlesztési csomag érkezik Franciaországban, a karosszéria és a padlólemez is változik. A cél az, hogy megoldjuk azokat a gyengeségeket, amiket sikerült azonosítanunk.”
„Más ritmusban vagyunk sok csapathoz képest, de ha ezek a fejlesztéske a várakozások szerint működnek, akkor egy olyan autó állhat a rendelkezésünkre, melyet egy kicsit könnyebb lesz beállítani, és könnyebb lesz vele boldogulni. Ez egy aerodinamikai újítás, és jelen pillanatban itt van a fő verseny.”
Egginton beszélt arról is, szerencséjükre az ő figyelmüket nem vonta el az, hogy a legtöbb csapatot sújtó delfinezés problémájának megoldásán dolgozzon.
„Nem minket érintett leginkább a delfinezés. Az év korai szakaszában tanultunk néhány dolgot a padlólemezről. És erre gyorsan tudtunk reagálni, néhány kisebb fejlesztés felkerült az autóra, majd Imolában jött egy komolyabb csomag. Most úgy gondoljuk, az autó meglehetősen jól viselkedik. És nem minket érint a legrosszabbul ez a dolog.”
„Szóval most ott tartunk, ’rendben, szeretnénk teljesítményt nyerni az aerodinamika terén, de mely területeket célozzuk meg konkrétan?’”
A csapat versenyzője, Pierre Gasly úgy fogalmazott, a legtöbb problémát az okozza, hogy nincs elég leszorítóerejük a gyors kanyarokban.
„Láttuk ezt az edzéseken, és láttuk már Silverstone-ban is” – mondta. „Egyszerűen küszködünk, és nem volt semmi újítás az elmúlt pár hónapban. Úgy gondolom, jelenleg hiányzik a leszorítóerő a gyors kanyarokban, és túl sok időt bukunk legfőbb ellenfeleinkhez képest.”
„Szóval több leszorítóerőre van szükség Aztán meg kell próbálnunk jobban működtetni az autó elején, hogy jobbak legyünk a kanyarcsúcspontoknál. Yukival [Tsunoda] eléggé hasonlóak a visszajelzéseink, ami pozitívum. Azt gondolom, az első fejlesztésekkel az új szabályokra, illetve az akkori delfinezésre reagáltunk, most viszont már pusztán a teljesítmény kell, hogy vezéreljen bennünket.”