A Ferrari spanyol pilótája az első tréning 9. percében egy fellazult csatornafedélre hajtott rá óriási tempónál: Sainz szerencsére nem sérült meg a balesetben, autója azonban rendkívül komoly károkat szenvedett, hiszen megsérült a kasztni, a túlélőcella, a motor és a váltó is. Miután a rutinos versenyző autójában az akkumulátort is ki kellett cserélni, Sainz 10 rajthelyes büntetést kapott a versenyre, amit végül csak a 6. helyen fejezett be.
A 2017-es Maláj Nagydíjon történt hasonló esett: ott Romain Grosjean, a Haas versenyzője hajtott rá egy fellazult csatornafedélre, akkor az amerikai istálló megegyezett az anyagi kompenzációról a szepangi szervezőkkel. A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur megerősítette, ők is egyeztetésbe kezdenek majd a Las Vegas-i verseny illetékeseivel a kérdésben, neki azonban közvetlenül a Liberty Mediával, illetve az F1-gyel kell majd tárgyalnia, hiszen ők voltak a hétvége promóterei.
„Ez egy privát egyeztetés lesz, amit lefolytatok az illetékesekkel” — mondta a francia szakember. „Nincs előirányzat a költségvetésre, vagy a költségplafonra vonatkozóan, hogy kivegyék belőle a baleseteket. Természetesen rengeteg extra költségünk van. Megsérült a túlélőcella, a váltó, az akkumulátor — a motornak annyi…”
„Rengeteg következménnyel járt ez pénzügyi és sportszakmai oldalról is, és még a tartalékalkatrészek terén is, a költségvetést illetően pedig kétségkívül nem egy egyszerű dolog.”
Vasseur elárulta, fel fogja vetni azt, hogy a jövőben a hasonló káresemények ne számítsanak bele a költségplafonba: Lesznek egyeztetések. A döntés viszont már más dolog.”
A Ferrari-főnök egyébiránt arról is említést tett, a sportbírók a baleset előtt már észlelték a fellazult csatornafedelet, ezért lengettek sárga zászlókat, a piros zászlókat azonban csak egy perccel később mutatták be.
„A baleset körülményeiről is lesznek majd egyeztetések. Mert nem csupán arról van szó, hogy feljött az a csatornafedél, hanem szerintem arról is, hogy eltelt 1 perc a sárga zászló és a piros zászló között” — magyarázta Vasseur. „Amikor tehát bemutatták a sárga zászlókat, láttak valamit a pályán. És 1 percbe telt nekik, mire meglengették a pirosat. Szerintem ez túl sok.”
„A fő kérdés számomra ebben az ügyben az, hogy amikor először meglengetik a sárga zászlót, az azt jelenti, hogy valamit láttak — mert nem előérzet miatt tették. Az történt, hogy a srác, aki meglengette a sárgát, a jelzés pedig megjelent az én kijelzőmön is, ami a versenyirányítástól érkező információkat mutatja, látott valamit, de nekik beletelt 1 percre, mire belengették a piros zászlót — miközben ott volt az egyenesben egy fémdarab, ahol a versenyzők 340 km/órával haladnak.”
A piros zászlók meglengetése után egyébként Esteban Ocon is ráhajtott a fellazult csatornafedélre, az ő autója is súlyosan megsérült. Vasseur elárulta, a csapatok nem kaptak azonnali tájékoztatást arról, hogy van valami a pályán.
„Nem, egyáltalán nem beszéltek. Nem tudtuk, mi az oka a sárga zászlónak.”