Az FIA még a Kanadai Nagydíjat megelőzően tájékoztatta a Forma-1 csapatait arról, lépéseket tesz a versenyautók pattogásának visszaszorítása érdekében: szigorúan ellenőrzi majd a versenyautók alján található kopólapokat, azok tervezését és elhasználódását, valamint meg fog határozni egy határértéket a versenyautók függőleges kilengésével kapcsolatosan. Az új technikai direktíva várhatóan két hét múlva, Silverstone-ban lép hatályba, addig adatokat gyűjt a szövetség a versenyautókkal kapcsolatban.
Miközben a Mercedes versenyzői üdvözlik a szövetség döntését, habár jó eséllyel a német istállóra is negatív hatással lesz a szabálymódosítás bevezetése, Charles Leclerc is azon pilóták közé tartozik, akik nem helyeslik, hogy az FIA beavatkozik.
„Egyfelől nyilván értem George [Russell] álláspontját, ha ugyanis látták őt és Lewist [Hamilton] kiszállni az autójukból Baku után, akkor kétségkívül nagyon rossz a helyzetük. Érezni azt a fájdalmat, amin Lewis keresztülmegy jelenleg. És ez nem elfogadható” – mondta a fiatal pilóta.
„Másfelől viszont nem szabad alábecsülni azt a mennyiségű munkát, amit az elmúlt hónapokban végeztek a csapatok, hogy felülkerekedjenek ezeken a problémákon. Számunkra azóta ez volt a prioritás, hogy először kipróbáltuk ezeket az autókat. Dolgoztunk azon, hogy megoldjuk ezeket a gondokat. Azt gondolom, masszív előrelépéseket tettünk, most pedig minden elvégzett munkát a szemetesbe kell dobnunk csak azért, mert nyilvánvalóan van egy csapat, mely jobban küszködik, mint a többi?”
„Nekem ez a véleményem. Nyilván megértem, hogy a Mercedes esetében nagyon rossz a helyzet, ugyanakkor azt gondolom, talán vannak megoldások a probléma kezelésére.”