A monacói versenyző szerdán egész nap, csütörtökön pedig délelőtt dolgozhatott a Ferrari új, SF1000-es kódjelű autójával.
Leclerc második szezonjára készül a maranellói istálló színeiben, így az idei autó tervezésekor már az ő igényeit is figyelembe vette a csapat.
„Nyilvánvalóan tavaly minden versenyen feljegyezték a mondandómat, úgyhogy jobban ismernek engem, mint versenyzőt” – mondta a 22 esztendős pilóta.
„Tudják, mire van szükségem, milyen egyensúlyra van szükségem ahhoz, hogy a legjobbat nyújtsam a pályán. Szóval megpróbálták elérni azt, hogy legyen némi flexibilitás a beállítások tekintetében, hogy az autó jobban feküdjön az én stílusomnak. Szerintem ez lesz a legfőbb különbség idén. És ez előrelépés kell, hogy legyen.”
„Szóval idén nagyobb a rugalmasság a beállításokat tekintve. Ez mindkét versenyző számára jó dolog. Sokkal részletesebben tudjuk az autót hozzáilleszteni a vezetési stílusunkhoz. Persze még nem feszegettük a határokat vele, de tudjuk, hogy nagyobb a flexibilitás – ez ténykérdés. És ez csak pozitív lehet.”
Leclerc azt mondja, nem azért változtattak, mert túl nagy a különbség a két versenyző vezetési stílusa között – sokkal inkább azért, hogy az autó ne csak bizonyos típusú pályákon remekeljen.
„A legfőbb oka ennek az volt, hogy tavaly láthattuk, hogy néhány versenyen nagyon erősek voltunk, még más futamokon jobban küszködtünk. És ahhoz, hogy az autó jobban alkalmazkodhasson a különböző pályákhoz, a beállítások tekintetében több rugalmasságra van szükség.”
„Ez volt a fő ok, és biztos vagyok benne, hogy segíteni fog bennünket. De nem arról van szó, hogy az egyik extrémitásból elmegyünk a másikba a vezetési stílusainkat illetően. Egyszerűen csak segíteni fog minket azokon a pályákon, melyeken küszködtünk tavaly.”