Leclerc pazar formában indította az évet, hiszen sima győzelemmel kezdett Bahreinben, és jó darabig vezette is a bajnoki pontversenyt. Néhány verseny után azonban a Red Bull lendületet kapott, Max Verstappen pedig mostanra megállíthatatlanná vált. A vb-címvédő ugyan a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíjon nem tudott győzni, ám óriási előnyének köszönhetően jó eséllyel már a hétvégén, Szuzukában megszerzi második világbajnoki címét.
Leclerc a minap egy interjúban elárulta, a szezon mely pontján volt kénytelen elfogadni, hogy idén nem fogja megnyerni a világbajnoki címet.
„Különösen a Belga Nagydíj után realizáltam, hogy nem fogom megnyerni a világbajnokságot” – mondta a RacingNews365.com című internetes portálnak a monacói versenyző. „Épp vége lett a nyári szünetnek, és az ember persze visszagondol az év első szakaszára – de azért még hittem a bajnoki címben. És aztán láttam a teljesítménykülönbséget köztünk és a Red Bull között Spában – akkora különbséget, amekkorát egyszer sem az év első felében. Szóval tudtam, hogy nagyon nehéz lesz.”
Spában Verstappen a 14. helyről tudott simán nyerni – a nyári szünetet megelőzően, a Hungaroringen pedig a holland a 10. rajtkockából startolva állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A Magyar Nagydíjon a Ferrari súlyos taktikai hibát vétett, ez pedig jó eséllyel Leclerc győzelmébe került.
„Ha visszatekintek Magyarországra, az első impulzus, hogy őszinte legyek, rendben volt. De aztán attól a bizonyos pillanattól kezdve a versenyünk sokkal nehezebben alakult. De hangsúlyozom, ez is olyan része a versenyeknek, melyekből tanulnunk kell, és melyeknek köszönhetően jobbak leszünk a jövőben.”
Leclerc úgy látja, most már nagyjából értik, hogy a kiváló egykörös tempót miért nem tudják jó versenytempóra váltani – elmondása szerint ez jelenti a legfőbb különbséget a Ferrari és a Red Bull teljesítménye között.
„Most, hogy már volt néhány versenyünk a spái futam után, jobban értünk néhány dolgot. Az autóra nem éreztünk rá ott, most pedig már megtettünk bizonyos lépéseket ezen a téren. Két dologgal szenvedtünk Belgiumban. Nem akarok túlságosan belemenni a részletekbe ezzel kapcsolatban, de vélhetően nem kezeltük jól ezeket a gondokat akkor. A Red Bull viszont nagyobb lépéseket tett meg idén, mint mi, és ezért is erősebbek most. De a belgiumi nagy különbség főleg azért volt, mert egyáltalán nem volt meg a tempónk.”
„Nem gondolom azt, hogy a teljesítménykülönbség a Ferrari és a Red Bull között olyan nagyon nagy lenne. Ha egészében nézzük az idényt, nagyon versenyképesek voltunk. A probléma viszont az, hogy nem teljesítettünk jól minden versenyhétvégén, szóval rengeteg pontot veszítettünk. Bármi is volt az oka, gyakran nem jöttek össze a dolgok vasárnap. Ezen pedig dolgoznunk kell csapatként, hogy jobbak legyünk, és jobb eredményeket érjünk el.”
„Már Monzában sikerült pozitív lépéseket tenni. A pálya hasonló volt a spáihoz, de sokkal jobban mentek a dolgok. Ezt jó volt látni. Még egy kicsit lassabbak vagyunk a Red Bullnál vasárnaponként, de kétségkívül nem volt olyan rossz a helyzet, mint egy héttel korábban, Spában.”
Leclerc elárulta, jelentős ponthátránya miatt már nem gondolkodik a világbajnoki címen – inkább arra fókuszál, mit tehetnének annak érdekében, hogy 2023-ban versenyképesebbek legyenek.
„Nagyon-nagyon nehéznek tűnik megnyerni a címet, de nem akarok túl sokat beszélni a bajnokságról, mert nem erre fókuszálok. Van még néhány verseny hátra, és mindent megteszek, hogy jó formában zárjam az idényt, és jobbak legyünk csapatként vasárnaponként. Ha lépek párat hátra, és a teljes képet nézem, kétlem, hogy sokan hitték volna előre, hogy ennyire jók leszünk idén. És ez az igazi pozitívuma az idei szezonnak.”
„Mostanra persze mindenki hozzászokott, mert lassan az idény végén járunk. De ha 2020-ra, vagy 2021-re tekintek vissza, ebben a két évben küszködtünk a legjobban a teljesítménnyel. Magától értetődő tehát, hogy extra előrelépés szükséges ahhoz, hogy tényleg a vb-címért harcoljunk.”
Az idei bajnokságól pedig már csak öt verseny van hátra, a Ferrari ifjú titánja pedig természetesen eltökélt amellett, hogy a lehető legjobb eredményt érje el a hajrában.
„Láthattuk az elmúlt néhány futamon, hogy veszítettünk némi teljesítményt a versenyek tekintetében. Spában észrevehető volt a dolog, de visszanyertük valamennyire az erőnket. Még mindig hátrányban vagyunk egy kicsit a Red Bullhoz képest vasárnaponként, szóval erre fókuszálunk. Az időmérőkön olykor megvan a tempónk a pole-hoz, de a versenynapokon a Red Bull mindig talál valamint, és előnyben vannak. Nem gondolom, hogy jó dolog változtatni a hozzáálláson, amikor a dolgok egy kicsit rosszabbul mennek, mint vártuk. Szóval próbálok ugyanúgy hozzáállni minden versenyhez, és remélhetőleg annyit megnyerünk, amennyit csak tudunk.”