A 6. helyről induló Leclerc az első körökben az 5. helyen autózott, közvetlenül Yuki Tsunoda és Esteban Ocon mögött, miközben a gyorsan felzárkózó Max Verstappen is közeledett az esős interlagosi körülmények között. Amikor az intermediate-abroncsok kezdtek elhasználódni, Leclerc volt az első, aki friss gumikért kiállt, de a mezőny közepére esett vissza. Helyzetét tovább nehezítette a biztonsági autó és a piros zászló. Végül az 5. helyen ért célba, 1,9 másodperccel megelőzve Lando Norrist, ám a monacói pilóta a futam után bevallotta, hogy két hibát is vétett, amelyek hátráltatták az előrejutását.
„A csapattal együtt határoztuk meg a beállításokat, de én egy bizonyos irányba akartam elmozdulni, ami hibának bizonyult” – mondta a Ferrari versenyzője Interlagosban. „Nem volt meg a tempónk. Az időmérőn még nem voltunk olyan rosszak, de a versenyen egyszerűen sehol sem voltunk.”
„Hiba volt kiállni, de meg kell jegyezni, hogy egy ilyen versenyen nagyon nehéz hiba nélkül végigvinni a stratégiát, mert rengeteg döntést kell meghozni. Csak a legjobb három versenyzett hibátlanul, mi viszont a másik oldalon voltunk. Kiálltunk, mert tiszta pályát akartam magam előtt, és kértem a csapatot, hogy találjanak nekem helyet, ezért álltunk ki az adott körben. Sajnos a bokszutca be- és kijáratánál eltöltött idő a nedves körülmények között hosszabb volt, mint gondoltuk, és végül a forgalom közepébe kerültem Ollie-hoz [Bearman] és Lewishoz [Hamilton].”
Leclerc végül 10 pontot szerzett, miközben csapattársa, Carlos Sainz kiesett a versenyből. A konstruktőri tabellát vezető McLaren 12 pontot gyűjtött. A sprintversenyen — ahol a McLaren az első és második helyeken végzett, míg Leclerc harmadik, Sainz pedig ötödik lett — a McLaren összesen 7 ponttal növelte előnyét a konstruktőri bajnokságban. Az így kialakult különbség most már 36 pont a két csapat között, három fordulóval a szezon vége előtt.
Leclerc szerint az egyetlen dolog, amivel a Ferrari elégedett lehet, az az, hogy sikerült minimalizálni a károkat.
„Az egyetlen dolog, amivel elégedettek lehetünk, hogy a két McLaren előtt végeztünk, és mindössze 4 pontot veszítettünk a konstruktőri bajnokságban egy olyan hétvégén, amikor a McLaren rendkívül erősnek tűnt” – tette hozzá.