A Ferrari magabiztosan vághatott neki a vasárnapi versenynek, hiszen Max Verstappen hátrasorolása után autói az első sorból várhatták a piros lámpák kialvását.
A futam első etapja az olaszok tervei szerint alakult: Leclerc a rajtnál megőrizte a vezetést, és tartotta is az első helyet csapattársát, Sebastian Vettelt megelőzve.
A 15. körben aztán a 3. helyen haladó Alexander Albon a bokszba hajtott, egy körrel később pedig Leclerc is követte őt, hogy védjék a pozíciót a Red Bull pilótájával szemben.
„Azt gondolom, a verseny második etapja nem volt különösebben jó” – nyilatkozta a végül a 4. pozícióban befutó Leclerc a Sky Sports F1 televíziónak. „Nem éreztem jól magam azzal a szett közepes keverékkel. Nem tudom, mi volt ennek az oka, az első garnitúra sokkal jobb volt. Ki kell elemeznünk, meg kell értenünk ezt.”
„Amint az első etapban korán a bokszba hajtottunk, hogy védjük a pozíciónkat Albonnal szemben, világossá vált, hogy kétkiállásos versenyt futunk. A többiek viszont egy kerékcserével dolgoztak, úgyhogy nagyon nehézzé vált a helyzetünk.”
Leclerc elismerte, azért döntöttek a korai kerékcsere mellett, hogy védjék a pályapozíciót Albonékkal szemben – és ne legyen problémájuk az autó hűtésével.
„Úgy hiszem, védekezni akartunk Albonnal szemben – leginkább azért, hogy ne legyenek túlmelegedési gondjaink, az ugyanis komoly tényező itt. Szóval szerettük volna, ha jó pozícióban vagyunk a pályán, és nem kerülünk be valaki mögé. Azt gondolom, a verseny azon pontján úgy gondoltuk, nyerhetünk a két kiállással, de ez végül nem jött össze.”