A pole pozícióból idén először nem Max Verstappen rajtolt, hiszen a szombati időmérőn a Ferrari ifjú titánja, Charles Leclerc volt a leggyorsabb. A monacói pilótának korábban kétszer sikerült már rajtelsőséget szereznie hazai közönsége előtt, győzelmet viszont még soha nem ünnepelhetett Monte-Carlóban. A 2. helyről a McLaren ifjú pilótája, Oscar Piastri indulhatott, míg a második rajtsorban Carlos Sainz és Lando Norris sorakozott. A Red Bull világbajnoki éllovasa, Max Verstappen csak a 6. helyről kezdhetett neki a 78 körös versenynek, míg Sergio Perez csak a 16. helyről várhatta a piros lámpák kialvását.
A Ferrarik és a McLarenek a közepes keverékű gumikkal vágtak neki a versenynek, míg a Mercedesek és Verstappen a kemény abroncsokkal rajtoltak.
PIROS ZÁSZLÓ A RAJT UTÁN
A rajtot remekül kapta el Leclerc, megtartotta a vezetést Piastrival szemben, Sainz pedig keményen támadta az ausztrált. Végül Piastri elfordult másodikként, Sainz azonban defektet kapott és a bukótérbe parkolt. Nem sokkal később aztán piros zászlókkal leintették a versenyt, Sergio Perez, Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen ugyanis összeütköztek a mezőny végén. A visszajátszásból kiderült, Sainz azért kapott defektet, mert az 1-es kanyarban bal első kerekével hozzáért Piastri autójához. Azt is megnézhettük, hogy a mezőny végén történt balesetet Magnussen okozta, aki hátulról megpöccintette Perez versenyautóját. A baleset következtében mindketten, illetve Nico Hülkenberg is kiesett. Nem sokkal a piros zászlós megszakítás előtt a két Alpine is egymásnak feszült, Esteban Ocon szúrt be nagyon agresszíven Pierre Gasly mellé, a két autó pedig összeütközött.
A verseny jó háromnegyed órás kényszerpihenő után, állórajttal folytatódott: a Ferrarik és a McLarenek kemény keverékű gumikra váltottak, míg a Mercedesek és Verstappen közepesekre. Az új rajt problémamentesen lezajlott: Leclerc megőrizte a vezetést Piastrival szemben, Sainz pedig sikeresen visszaverte Norris támadását.
A verseny első szakaszában Leclerc nagyon komoly mértékben menedzselte a tempót, így értelemszerűen nem is szakadtak le róla a többiek: Piastri közelről követte őt, Sainz pedig a McLaren ausztrálja mögött nézelődött.
Mivel a kötelező kerékcseréket a piros zászlós megszakítás során mindenki letudta, nagyon taktikus versenyt futott a mezőny, lehetőség szerint az élmezőny igyekezett további bokszkiállás nélkül elmenni a verseny végéig. Mindez azt jelentette, hogy Leclerc és a Ferrari rendkívüli módon kontrollálta a tempót az élen.
Az 50. körben Lance Stroll hibázott egyet: az Aston Martin versenyzője az alagút utáni lassító bejárati részén hibázott, autójának bal hátuljával nekiment a korlátnak, ami miatt defektet kapott. Az 52. körben Hamiltont a bokszba hívta a Mercedes, a hétszeres világbajnok közepes keverékű gumikat kapott. A következő körben Verstappen is érkezett a bokszba, az ő autójára is a fehér jelölésű Pirelli-abroncsok kerültek fel. A Mercedes elévágási kísérlete nem vált be, Verstappen visszajött a 6. helyre.
A frissebb gumikkal sem Verstappen, sem Hamilton nem tudtak előrébb jutni a mezőnyben, hiába érték végül utol George Russellt. Mivel az élmezőnyben senki nem állt ki a leintésig, a sorrend sem változott, ami azt jelentette, hogy Charles Leclerc hazai közönsége előtt sima győzelmet szerzett a Monacói Nagydíjon.
A Ferrari versenyzője az utolsó körökben jelentősen növelni tudta előnyét, és végül bő 7 másodperccel Piastri előtt ért célba az utcai versenypályán. Az utolsó dobogós helyen csapattársa, Carlos Sainz ért célba. Pontot szerzett még Lando Norris, George Russell, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Yuki Tsunoda, Alex Albon és Pierre Gasly is.
A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva, a Kanadai Nagydíjjal folytatódik majd.
A Monacói Nagydíj végeredménye:
- Leclerc
- Piastri
- Sainz
- Norris
- Russell
- Verstappen
- Hamilton
- Tsunoda
- Albon
- Gasly
- Alonso
- Ricciardo
- Bottas
- Stroll
- Sargeant
- Zhou
- Ocon
- Perez
- Hülkenberg
- Magnussen