Leclerc délután vette át a Ferrari autójának volánját Sebastian Vetteltől, négy óra alatt pedig 80 kört tett meg a barcelonai versenypályán.
A monacói és csapata a hosszú etapokra, illetve az autó beállításaira fókuszált, és kipróbálta a Pirelli azon abroncsait, melyeket a gumigyártó Zandvoortba visz majd magával. Leclerc végül 1 perc 18,244 másodperces idővel a 13. helyen zárta a napot, 1,3 másodperccel lemaradva az élen végző Robert Kubicától (Alfa Romeo).
„Jó volt visszaülni az autóba, habár a délutánra felerősödő szél bonyolultabbá tette a programunkat, hiszen az autó kezelésével kapcsolatban gyűjtött adatokra nem támaszkodhatunk teljesen” – mondta a 22 esztendős versenyző.
„De legalább jó sok kört meg tudtunk tenni, és előreléptünk az autó megértésében. A tesztnap utolsó perceiben a szél elcsendesedett, és sikerült egy megbízhatóbb etapot futni a visszajelzések tekintetében.”
„Sokat dolgoztunk az autón, szerintem találtunk is pozitív dolgokat, az utolsó etap is meglehetősen pozitív volt. Tovább kell folytatnunk a munkát.”
„Jelenleg lehetetlen összehasonlítani magunkat a riválisokkal. A következő két napban is magunkra összpontosítunk, és próbálunk mindent kihozni az autóból.”
Leclerc azt mondja, annak örül, hogy sikerült növelniük autójuk leszorítóerejét, ezáltal pedig gyorsabbak tudnak lenni a kanyarokban.
„A harmadik szektor a legtechnikásabb, hiszen ott van a legtöbb kanyar. És meggyőződésem, hogy sokat fejlődtünk ebben a tekintetben, gyorsabb tudok lenni ezekben a kanyarokban. Ez pedig jó. Ez volt a célunk az idei évre. És azt gondolom, rendben vagyunk ezen a téren.”
„Úgy gondolom, a legfőbb erősség a kanyarokban mutatott sebesség. De még dolgoznunk kell az autónk egyensúlyán, hogy jobban összeálljanak a dolgok a kanyarbejárattól egészen a kanyarkijáratig. De ez teljesen normális a teszteken.”
A Ferrari versenyzője azt mondja, az erőviszonyokkal kapcsolatban a melbourne-i idénynyitóig csak találgatni tudnak.
„Hogy lássuk a gyengeségeket, szerintem várnunk kell a melbourne-i időmérőig, amikor is mindenki ugyanannyi üzemanyaggal gurul pályára, és amikor mindenki a maximumot hozza ki autójából.”
„Még én sem tudom, hol állunk. Magunkra fókuszálunk. Tavaly azt gondoltam, többé kevésbé átláttam, hol is tartunk, de nem így volt, amikor megérkeztünk az első versenyre.”