Charles Leclerc számára már a szuzukai kvalifikáció Q1-es etapjában megkezdődtek a problémák, amikor annak ellenére volt óriási lemaradásban a csapattársaival szemben, hogy érzésre jól teljesített az autója. A monacói pilótának a Q3-ra mindössze egyetlen szett új lágy szett abroncsa maradt, amivel a többiek dupla nekifutása között teljesített egy mért kört. Ez fél másodperccel lett gyengébb Max Verstappen pole-pozíciós idejétől, így Leclerc a negyedik sorból rajtol majd, Lewis Hamilton mellől.
„A Q1-ből Q2-be jutás nem sikerült jól. Már az első Q1-es körömben jól éreztem magam, ami általában azt jelenti, hogy az időeredmény is jönni fog. Ma viszont ennek az ellenkezője történt, szóval ezt ki kell vizsgálnunk” – magyarázta a monacói pilóta, aki megerősítette, a gumikezeléssel van problémájuk.
„Ez egy olyan időmérő volt, amire évente talán egyszer van példa. Nem volt jó érzés. Minden jónak tűnt, az egyensúly sem volt tragikus. A kör végén ezekre az érzésekre hagyatkozva azt mondanám, egész jó köröm volt, de aztán ránézek az órára, és egy másodperces lemaradást látok. Ilyen esetekben a gumik felmelegítésére fordítunk nagyobb figyelmet, de ma akármit próbáltam, nem segített. Emiatt egyelőre tanácstalan vagyok.”
Ennek ellenére Leclerc arra számít, a Ferrari holnap a hosszú etapokon erősebb lehet.
„Ha valami pozitívat keresünk, az a versenytempónk lehet. Egy ilyen pályán a rajthely azonban hihetetlenül fontos, és ma nem végeztünk jó munkát. Nagyon nehéz lesz előzni, de remélem, hogy adódnak majd lehetőségeim” – festett némileg aggasztó képet a futamra.
A másik Ferrarival Carlos Sainz elégedettebben nyilatkozott, miután a negyedik rajthelyet sikerült megszereznie. Az ő lemaradása szűk fél másodperc volt Verstappenhez képest.
„A harmadik szabadedzés után azt gondoltuk, nem leszünk olyan erősek, mint pénteken, és ez egy keményebb hétvége lesz számunkra. Az időmérőre azonban sikerült fejlődnünk. Lando [Norris] két tizedmásodperccel erősebb harmadik helye azonban túl messze volt számunkra ezen a pályán. Itt nagyon aprók a különbségek, két tized egyszerűen túl sok. A saját időmérő edzésemmel azonban elégedett vagyok, egészen jó köröket teljesítettem. Egyszerűen csak arról van szó, hogy ez egy olyan pálya, ahol nem a Ferrari a leggyorsabb, aminek tisztában vagyunk az okával.”