A silverstone-i együttes tavaly parádés formában kezdte az F1-es idényt, hiszen Fernando Alonso révén rendre a dobogós eredményekért csatázhatott: a spanyol pilóta összesen 8 alkalommal állhatott pódiumon, az Aston Martin pedig végül a konstruktőri 5. helyen zárt.
A brit istálló 2024-ben is változatlan felállással, a Fernando Alonso – Lance Stroll kettőssel áll rajthoz a Forma-1-ben, a csapat pedig ambíciózus célokat tűzött ki maga elé, szeretne ugyanis még közelebb kerülni az élmezőnyhöz, hogy rendszeresen a dobogós helyekért, adott esetben pedig a győzelmekért harcoljon.
Ehhez ugyanakkor elengedhetetlen lesz az, hogy az Aston Martin a fejlesztési versenyben is tartani tudja a lépést az ellenfelekkel. A csapat hétfőn tartotta új autójának bemutatóját, és miközben az AMR24-es számos új megoldást felvonultat, a gárda természetesen igyekezett építeni a tavalyi modell erősségeire.
„Noha stabilak a szabályok, végtelen lehetőség van a finomításra” — mondta Dan Fallows technikai igazgató. „Az AMR24-est a tavalyi modell erős evolúciójának nevezném, ám teljesen másképp néz ki a számos új elemnek köszönhetően azért, hogy egy erős fejlesztési platformot biztosítsunk magunknak.
„A kasztni tervezése új, mint ahogy az orr, az első szárny, az első- és a hátsó felfüggesztés is. Szeretnénk versenyre kell a fejlesztési versenyben is idén, ezt az autót pedig erre terveztük. „Ugyancsak fókuszáltunk az autó működési tartományának kiszélesítésére. Arra összpontosítottunk, hogy az autónk sokoldalúbb legyen a versenypálya-karakterisztikák szélesebb skáláján. Úgy hisszük, hogy az AMR24-es ideális platformot biztosít az idényen belüli fejlesztéshez, és ahhoz, hogy az egész szezon során képesek legyünk harcolni vele.”
Az új versenygép fejlesztési munkálatait technikai igazgatóként Dan Fallows, míg főtervezőként Luca Furbatto felügyelte.
Az Aston Martinnál úgy tervezték meg az első szárnyat, hogy javítsák a kerekek körüli légáramlatok hatékonyságát, de a csapat áttervezte az oldalszekrényeket, illetve a teljes kocsitesztet is, hogy javítson a padlólemez, illetve a hátsó szárny környéki áramlásokon.
„A padlólemezen generálódik egy F1-es autó legtöbb leszorítóereje, és folyamatosan fejlődik” — mondta Fallows. „Hogy jól eltaláljuk, az óriási fontossággal bír a 2024-es sikereinkben.”
Az AMR24-es versenyautó első- és hátsó felfüggesztése esetében is a nyomórudas megoldást választotta az Aston Martin, a tervezés során pedig természetesen figyelembe vették azt, hogy a lehető legoptimálisabb megoldásokkal álljanak elő a Mercedes új erőforrásának és váltójának használatához.
„Dolgoztunk az autó első- és hátsó felfüggesztésén is. Az első hatékonyabban fog majd működni az első szárnnyal együtt, és aerodinamikai munkát is végeztünk a hátsó felfüggesztés esetében, hogy optimalizáljuk ezen terület felőleteit.”