Magyarázat: Ezért nem akar fordított rajtrácsot a Mercedes - F1VILÁG.HU

Magyarázat: Ezért nem akar fordított rajtrácsot a Mercedes

HIRDETÉS
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elmagyarázta, miért vétózták meg azt a javaslatot, hogy fordított rajtrácsos sprintversenyek váltsák ki a klasszikus időmérő edzéseket bizonyos versenyhétvégéken.
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 29:  Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Mercedes GP Executive Director Toto Wolff in the Team Principals Press Conference during practice for the Formula One Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 29, 2018 in Spielberg, Austria.  (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A Forma-1-es csapatfőnökök múlt héten egyeztettek arról, hogy azokon a helyszíneken, ahol két versenyt rendeznek idén – Ausztriában és Nagy-Britanniában –, a második versenyek rajtsorrendjéről ne hagyományos időmérők, hanem olyan sprintfutamok döntsenek, melyeken a vb-pontverseny állásának fordított sorrendjében állnának rajthoz a pilóták.

A versenyhétvégék formátumának ily módon történő megváltoztatását a csapatok többsége – köztük a Ferrari és a Red Bull – támogatta, a Mercedes azonban nem. Mivel a 2020-as sportszabályzat módosításához a csapatok egyhangú beleegyezése szükséges, semmi esély arra, hogy az ötlet megvalósításra kerül idén.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerdán újságíróknak nyilatkozva magyarázatot adott arra, miért vétózták meg a változtatást. A szakember három okot említett.

„Úgy tűnik, a Forma-1-ben állandóan felmerül, hogy előásunk régi ötleteket, amiket már kielemeztünk és visszautasítottunk” – kezdte Wolff.

„Aztán azt gondolja, hogy nagyszerű lenne, és ismét napirendre kerül. Szóval meg kell nézni az okokat, hogy miért is voltunk ellene – és három alapvető indok van.”

„Először is, azt gondolom, hogy a Forma-1 egy meritokrácia. A legjobb versenyző a legjobb autóban győz. Nem kell trükközni azzal, hogy a feje tetejére állítjuk a mezőnyt, hogy izgalmasabb versenyzést produkáljunk.”

„Másodszor: a túraautózásból tudom, hogy a stratégiák nagyon hasznos eszközzé válnak, amikor az első verseny eredménye gyakorlatilag meghatározza a következő verseny rajtsorrendjét. Csak képzeljük el, hogy az egyik versenyződ nem szerepel jól a vasárnapi versenyen az első spielbergi hétvégén, és úgy döntesz, hogy inkább kiállsz az autóval. Akkor ez az autó fog a pole-ból rajtolni a kvalifikációs futamon.”

„És ha ez az autó, amelyik a pole-ból rajtol, a középmezőnyhöz tartozik, akkor vasárnap a pole-ból indul és megnyeri a versenyt. Lesznek olyan autók a mezőny közepén, melyek védekezni fognak, és blokkolnak, amennyire csak tudnak.”

„Ezért az az autó, amelyik gyors, és a mezőny végéről rajtol, nagyobb kockázattal esik ki, ez pedig hatással lesz a bajnokságra.”

Hirdetés

„A harmadik ok pedig a színtiszta teljesítmény. Akinek a leggyorsabb autója lesz – nem feltétlenül nekünk –, az kvázi büntetve lesz a második és harmadik leggyorsabb csapathoz képest, mert egyszerűen előrébbről fognak rajtolni.”

„Jól tudjuk, hogy gyakran nincsenek óriási különbségek, ezért egy kicsit opportunista megoldás bizonyos csapatoknak előnyt adni.”

Fotó: Red Bull Racing

Miközben Chistian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nemrég azt mondta, nagyon csalódott lenne, ha a Forma-1 nem használná ki a mostani helyzet adta lehetőséget arra, hogy kipróbáljon dolgokat, Wolff rámutatott, a rajongók sem feltétlenül szeretnék a fordított rajtrácsos sprintfutamokat.

„Mi azt mondjuk, hogy nem most van itt az ideje a kísérletezgetésnek olyan dolgokkal, melyeket érdekes módon még a Forma-1 rajongói sem támogatnak. Egy felmérés szerint mindössze 15 százalékuk nyilvánította ki érdeklődését a fordított rajtrácsok iránt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Magyarázat: Ezért nem akar fordított rajtrácsot a Mercedes
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!