Friss hírek

Magyarország ismét versenyzőt juttatna a Forma-1-be

A Hungaroring felújításának megtervezése és elfogadtatása lesz a magyarországi autó- és motorsport-stratégia első lépése – ezt nyilatkozta a Nemzeti Sportnak nemrég Palkovics László kormánybiztos, aki beszélt arról is, nagyon szeretnék, ha hamarosan ismét lenne magyar versenyző a királykategóriában.

A fejlesztési stratégiát még az elmúlt évben jelentették be, és amellett, hogy megújul hazánk legismertebb versenypályája, felépül egy MotoGP-helyszín is, mostanra pedig már az is kiderült, hogy hol.

„Több helyszínt is megnéztünk, majd gazdasági és technológiai aspektusok alapján úgy döntöttünk, a Nyíregyháza, Debrecen, Miskolc háromszög a legmegfelelőbb: megközelíthető, ráadásul ott találtunk rá a területre, amely nincs túlságosan közel a lakott településekhez, hogy a zaj ne zavarja az ott lakókat, ugyanakkor a fentebb említett három nagyváros közelsége garantálja, hogy a szurkolók szállása, ellátása is megoldott legyen” – nyilatkozta az NSO-nak Palkovics László.

Hirdetés
 

Az autó- és motorsport-stratégia első lépése viszont a Hungaroring felújítása lesz, a magyar versenypálya szerződése ugyanis 2026-ig szól a Forma-1 tulajdonosával, a Liberty Mediával.

„Az első mindenképp a Hungaroring felújításának megtervezése és elfogadtatása kell legyen, mert bár első hallásra megnyugtatónak tűnik, hogy 2026-ig van szerződésünk a Formula–1-es futam megrendezésére, ez nem is olyan sok idő, ha át kell alakítani az egész főépületet és depóterületet, a nézőtérről már nem is beszélve. Úgyhogy a tervezésnek nagyon gyorsan meg kell történnie.”

Palkovics beszélt arról is, nagyon szeretnék, ha mihamarabb újra magyar versenyző lenne a Forma-1-ben, és persze a MotoGP-ben.

„Ha tudjuk teljesíteni, amit leírtunk, akkor lesz két világszínvonalú pályánk, és lesznek nemzetközileg ismert és elismert versenyzőink” – mondta a politikus, amikor arról kérdezték, véleménye szerint milyen lesz a magyar autó- és motorsport 5-10 év múlva.

„Fontos lenne, hogy az ötödik és a tizedik év között legyen Forma-1-es és MotoGP-pilótánk is. Globálisan nézve talán kevesebb világsorozat lesz, amelyek a mostaninál jóval fenntarthatóbb üzleti modell alapján működnek majd, és persze még fejlettebb technológiát használnak – nagyobb szerepet kap a tisztán elektromos hajtás és a hibrid technológia.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Magyarország ismét versenyzőt juttatna a Forma-1-be
Leclerc szerint nem fog zavart okozni a Ferrarinál a főnökváltás
Élő közvetítés: Az FIA díjátadó gálája
Wolff: A szűk oldalszekrényeknek nem volt közük a gyenge teljesítményhez
Teljesen más lesz az Aston Martin 2023-as F1-es autója, mint az idei
Ma veheti át második vb-trófeáját Max Verstappen

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!