Mint ismert, Spában a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új intézkedéseket hozott a „delfinezés” jelenségének visszaszorítása érdekében, a Red Bullnál pedig azon az állásponton vannak, teljesen szükségtelen volt lépéseket tennie az FIA-nak, ráadásul a szövetség szerintük egyetlen csapat, a Mercedes nyomására tette mindezt.
Amellett, hogy Belgiumban hivatalosan is mérték a versenyautók függőleges oszcillációját, szigorúbban vizsgálták a padlólemezek merevségét is, kiderült ugyanis, több csapat ezzel trükközve próbált előnyre szert tenni. A Mercedesnél bevallottan arra számítottak, a szigorításoknak köszönhetően közelebb tudnak majd kerülni a Red Bullhoz és a Ferrarihoz.
A versenyhétvége alapján viszont elmondható, a Red Bullnak nemigen okoztak problémát az új előírások: Max Verstappen az időmérő edzésen mintegy 2 másodperccel volt gyorsabb a Mercedeseknél, a versenyt pedig 18 másodperces előnnyel nyerte csapattársa, Sergio Perez előtt. A 4. helyen befutó George Russell 29 másodperccel maradt el a hollandtól, pedig a címvédő a 14. pozícióból vágott neki a futamnak.
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko nem is volt rest – a futam után azonnal odaszúrt a Mercedesnek, amikor arról faggatták, mostani pontelőnyük birtokában mikor kezdenek el a 2023-as fejlesztésekre fókuszálni.
„A mi filozófiánk az, hogy folyamatosan fejlesztünk. A kasztni lényegében ugyanaz marad jövőre is” – mondta a szakember. „De lehet, hogy változtatnunk kell valamit a kasztnin Toto új irányelveinek megfelelően!”
„Azok remekül működtek ezen a hétvégén. Köszönjük neki! Úgy tűnik, a Mercedes még jobban visszaesett!”
Marko a verseny után méltatta a csapatot és a versenyzőket is – nemcsak Verstappen, hanem Perez teljesítményével is elégedett volt.
„Minden tökéletes volt. Az autó, a gumik. Könnyű volt. Elégedettek vagyunk Perez teljesítményével is. Ha az ember több mint 1 másodperces hátrányban van az első edzésen, akkor ez egy jó eredménynek mondható.”