A maranellói istálló számára kiábrándítóan indult a 2020-as Forma-1-es idény: az már a téli teszteken látszott, a csapat új, SF1000-es versenyautója nem elég versenyképes, mindez pedig be is bizonyosodott az évad első két, ausztriai versenyén.
A Ferrari helyzetét ráadásul csak tetézte, hogy a vasárnapi Stájer Nagydíjon Charles Leclerc hibájából mindkét versenyautójuk kiesett, így esélyük sem volt tesztelni azokat az újításokat, melyeket az idény második versenyhétvégéjén szereltek fel az autókra.
Bár Louis Camilleri, a Ferrari elnöke nemrég támogatásáról biztosította Binottót, a Corriere della Sera című lap szerint a katasztrofális múlt hétvége után változott a helyzet Maranellóban.
A lap úgy tudja, a Ferrari vezetősége extrém reakcióra szánhatja rá magát, így menesztheti a csapatfőnöki székből Mattia Binottót. Úgy tudni, már meg is találták az utódját Antonello Coletta személyében.
A római születésű szakember 1991-ben kezdett el tevékenykedni a motorsportban: akkor a Forma-3-ban és a Forma-3000-ben szereplő Forti Corse sportigazgatója volt, majd 1993-ban a Peugeot-hoz, 1995-ben pedig az Alfa Romeóhoz került.
1997-ben került a Ferrarihoz a Ferrari Challenge koordinátoraként, 2003-ban pedig a Corse Clienti részleg vezetője lett. 2014 februárja óta a Ferrari sporttevékenységekért felelős részlegének vezetője, mely összefogja a Forma-1-es működést, illetve a vállalat egyéb sporttevékenységeit.
A Ferrari egyébként egy új aerodinamikai specifikációval készül a hétvégi Magyar Nagydíjra, ennek bizonyos elemei már múlt hétvégén, Spielbergben felkerültek az SF1000-es versenyautóra.