Azt már december óta, Fred Vasseur csapatfőnök nyilatkozatából tudjuk, az új autó fejlesztését új alapokra helyezték a Ferrari mérnökei, ennek megfelelően az SF-24-es szinte mindenben megújult elődjéhez képest. Annak erősségeit persze igyekeztek megtartani, ám nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a versenyautó kezelhetőbben és kiszámíthatóbban viselkedjen a különböző típusú versenypályákon, és persze a problémás gumikezelésen is igyekeztek javítani.
Miközben a Ferrari tavaly meglehetősen látványos bemutatót tartott, hiszen közönség előtt, házi tesztpályáján prezentálta új autóját, idén egy kicsit visszafogottabbra vették a figurát: az SF-24-es egy internetes bemutató keretében mutatta meg magát, az új versenyautót azonban már ma pályára is viszik egy rövid, 15 km-es shakedown erejéig.
Az igazi bejáratást viszont szerdán tartja a csapat, a 2024-es autóval ugyanis egy filmforgatási napot tartanak Fioranóban, melynek keretében 200 km megtételére lesz lehetősége az istállónak a megváltozott szabályok szerint.
A Ferrari új versenyautóján szemmel láthatóak a változások tavalyhoz képest, a nagy titkok viszont természetesen a kíváncsi tekintetek elől rejtve maradtak — különösképpen a padlólemez, mely az új generációs versenyautók esetében a leszorítóerő jelentős részét biztosítja.
„Nekem és a versenyzőknek is mindig nagyon izgalmas egy új autót bemutatni a nagyvilágnak, még akkor is, ha mindannyian már arra gondolunk, hogy mikor fogunk fej-fej mellett küzdeni ellenfeleinkkel a versenypályán” — mondta Fred Vasseur csapatfőnök. „Idén ott kell folytatnunk, ahol a tavalyi év végén abbahagytuk, amikor is rendszeresen az élmezőnyben harcolhattunk, és folyamatosan javulnunk kell minden területen.”
„A Forma-1 történetének leghosszabb szezonja vár ránk, Charles, Carlos és én pedig mindannyian egyetértünk abban, hogy precízebbnek és hatékonyabbnak kell lennünk a versenyek menedzselésében, bátor döntéseket kell hoznunk, hogy minden egyes nagydíjon a lehető legjobb eredményt érjük el.”
„Gyakran mondjuk, hogy a rajongók extra fokozatot tudnak biztosítani nekünk, és ez biztosan így lesz a nagyon szorosnak ígérkező bajnoki évad során, és büszkék vagyunk arra, hogy számíthatunk a tifosira szerte a világon.”
A Ferrari technikai igazgatója, Enrico Cardile részleteket is elárult arról, hogyan is próbáltak meg hozzáállni a vadonatúj versenyautó fejlesztéséhez.
„Az SF-24-essel szerettünk volna egy teljesen új platformot teremteni, és valójában az autó minden egyes területét újraterveztük, még ha a kiindulási alapunk az a fejlesztési irány volt, amit tavaly is alkalmaztunk, és aminek köszönhetően az évad utolsó szakaszában sikerült versenyképesebbé válnunk” — magyarázta. „Figyelembe vettük mindazt, amit a versenyzők mondtak nekünk, az elképzeléseiket pedig mérnöki valósággá formáztuk át azzal a céllal, hogy egy olyan autót biztosítsunk nekik, melyet könnyebb vezetni, ezáltal könnyebb a legtöbbet kihozni belőle, és a határokat lehet vele feszegetni.”
„Nem állítottunk magunknak semmiféle tervezési megkötést azt leszámítva, hogy egy erős és őszinte versenyautót akartunk, ami reprodukálni tudja a versenypályán mindezt, amit a szélcsatornában láttunk tőle.”