A Melbourne 1996 óta látja vendégül a királykategória mezőnyét az Albert Parkban kialakított utcai pályán, a versenyszervezők pedig már jó ideje tervezik a terület újraaszfaltozását.
A verseny jövője 2025-ig biztosított, és így tűnik, hamarosan meg is kezdődhetnek a felújítási munkálatok, melynek keretében friss aszfaltréteget fektetnek le. Erre a 2021-es, vagy 2022-es verseny előtt kerülhet sor.
A projekt részét képezi a vonalvezetés esetleges megváltoztatása is, hogy látványosabbá váljanak a versenyek, és több előzést láthassunk. A verseny szervezői erről egyeztetéseket folytatnak a Forma-1 vezetőségével.
A munkálatok megkezdéséről várhatóan az idei Ausztrál Nagydíj környékén döntenek majd.
„A következő egy-két évben újraaszfaltozzuk” – fogalmazott Andrew Westacott, a versenyszervező AGPC ügyvezetője.
„Egyeztetünk a Forma-1-gyel arról, hogyan javíthatnánk a pályán, hogy az autókon 1996 óta végrehajtott változások a pályán is tükröződjenek. Legyen szó akár bizonyos részek kiszélesítéséről, vagy átalakításáról.”
„A munka folyamatban van. Az idei verseny idejére feltehetően többet tudunk majd a határidőkről, és aztán a tényleges munkálatok el is kezdődhetnek. Vagy a következő 12, vagy 24 hónapban.”
A versenyszervezői néhány éve már tervezték a vonalvezetés átalakítását, például a 11-es és 12-es kanyarokat úgy változtatnák meg, hogy egy kemény féktávot helyeznének el, növelve ezzel az előzések lehetőségét. Végül az erre irányuló törekvések nem valósultak meg, mivel az AGPC és a FOM arra jutott, nem lenne annyira előnyös a versenyzés szempontjából.
„Amikor lehetőség van a változtatásra, meg kell vizsgálni, hogyan lehetne javítani valamin. Nem kétséges, hogy az autók fejlődtek és változtak 1996 és 2020 között, és kétségkívül változni fognak ismét 2021-ben. Amit most tehetünk, hogy megvizsgálunk mindent, ha változtatni akarunk.”
„Olyan dolgokat is megvizsgálunk, mint az aszfalt keveréke, annak hatása a gumik degradációjára, megnézzük a kanyarokat, illetve azt, hogy miképp lehetne módosítani rajtuk.”
„De nem akarjuk elrontani a pálya karakterét, és számításba kell venni azt is, hogy ott van egy tó, vannak játszóterek. Szóval nem lehet csak úgy változtatni.”
„Szóval nem fogunk Zandvoort-stílusú dőlést csinálni, vagy ilyesmi, ezt megígérhetem. De megnézzük a különféle dolgokat, a bokszutcai sebességhatártól kezdve, a pálya szélességén át az aszfalt durvaságáig. És aktív értekezést folytatunk ezekről az F1-gyel.”