Hamilton rajtbüntetése miatt a 11. helyről vágott neki a vasárnapi Török Nagydíjnak, 10 körrel a leintés előtt viszont már a 3. pozícióban száguldott úgy, hogy még nem állt ki kerékcserére.
A Mercedes be is hívta őt a bokszba friss intermediate-abroncsokért, a brit pilóta azonban azt kérte, hadd maradjon kint, gumijai ugyanis bírják még, és van esély a pálya felszáradására is.
Egy ideig úgy tűnt, a Mercedes egészen a leintésig kint tartja Hamiltont, végül azonban a bokszba hívták őt 8 körrel a vége előtt, a hétszeres világbajnok pedig végül visszacsúszott az 5. helyre.
„Miért adtátok fel ezt a pozíciót?” – kérdezte szemrehányóan Hamilton, majd később hozzátette: „Nem kellett volna kiállnunk.”
Amikor aztán versenymérnöke, Peter Bonnington arról tájékoztatta, Pierre Gasly hány másodperccel autózik mögötte, Hamilton azt felelte neki, „hagyja békén”.
Hamilton a verseny után úgy fogalmazott, vállalta volna a kockázatot inkább, és kiállás nélkül elment volna a verseny végéig, hétfőn pedig közösségi oldalán üzente meg, hogy egyáltalán nem haragszik csapatára.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, teljesen jól tudják kezelni azt, ha versenyzőjük frusztrálttá válik egy-egy verseny közben.
„Nagyon nehéz dolog ez, mert a kommunikációnak két irányba kell folynia, ez döntő jelentőségű” – mondta a szakember.
„A versenyző a mi létfontosságú szenzorunk a pályán, mely elárul mindent a tapadási viszonyokról. De a versenyző maga nem látja magát a többi pilótához képest, nem látja a többiek teljesítményét. Ezen az információn dolgoznunk kell, mert legutóbbi nagyot húztunk egy Lewis által zseniálisnak nevezett döntéssel. Azt gondolom, dolgoznunk kell a kommunikáción, hogy bízzunk egymásban, és bizonyos szempontból meg tudjuk fogalmazni, hogy mire törekszünk.”
Wolff azt mondja, a csapat és Hamilton közti kapcsolat elég erős ahhoz, hogy gyorsan túltegyék magukat a stresszes helyzeteken.
„Semmiféle problémánk nincs azzal, hogy kemény beszélgetéseket folytatunk a rádión, mielőtt minden információnak a birtokában lennénk. Mi nyilván nem beszélnénk így Lewisszal, hiszen ő 320 km/h-s tempóval vezeti az autót egy órán át. De teljesen rendben van ez a dolog, abszolút alkalmazkodunk.”
„8 éve dolgozunk már együtt ebben. Elég vastag a bőrünk ahhoz, hogy megértsük, ha a versenyző frusztrált az autóban a helyzet miatt, amit aztán később ő is meg fog érteni.”
A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin azt mondja, természetesen számítottak arra, hogy Hamilton frusztrált lesz az 5. hely miatt, de biztos volt benne, hogy a verseny utáni értekezleten megérti majd a Mercedes döntését.
„Érti az okokat” – mondta a szakember. „Egyszerűen frusztrált volt a verseny azon pontján, azt hitte, dobogóra állhat, de ez nem jött össze. De ha megnézzük, hogy hogyan operáltunk, abszolút észszerű volt, és egy bajnoki küzdelemben eljön a pont, amikor abba kell hagyni a kockázatvállalást, és minimalizálni kell a károkat.”
„Bár ezeket a döntéseket nehéz meghozni, erősnek kell lenni, és végül be kell vállalni őket.”