A Mercedes vezető stratégája, James Vowles elárulta, nemcsak ők, hanem riválisaik, a Ferrari és a Red Bull is küszködnek azzal, hogy a legtöbbet hozzák ki a Pirelli idei abroncsaiból.
A Mercedesnek idén még nem sikerült versenyt nyernie: Ausztráliában és Bahreinben a Ferrari, míg Kínában a Red Bull diadalmaskodott.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója a sanghaji verseny után elismerte, „nem állnak jól” a gumikezelést tekintve idén.
A Mercedes fő stratégája, James Vowles azt mondja, a különféle gumikeverékkel való következetesség okozza a legtöbb problémát, a szakember szerint azonban nemcsak ők, hanem ellenfeleik is megszenvedik az idei abroncsokat.
„A gumiknak idén nagyobb szerep jut” – mondta a szakember.
„De van egy másik aspektus is, mégpedig az, hogy van három csapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull, melyek eltérő teljesítményt hoznak, függően attól, hogy milyen gumikat használnak, és milyen pályán vagyunk éppen.”
„Teljesen más teljesítményszinteket láthatunk a pályahőmérséklettől függően is – sok függ attól, milyenek a körülmények, és milyen gumikat raknak fel az autókra. Ha megérkezünk egy pályára, 1 másodperc körüli ingadozást is láthatunk, ha éppen fúj a szél, vagy nem fúj, hűvös van vagy meleg.”
Vowles elárulta, a Ferrari az Ausztrál Nagydíj időmérőjén küszködött a gumik működtetésével, és Bahreinben is nehéz dolga volt a keményebb keverékkel.
„Melbourne-ben mi jól tudtuk működtetni a gumikat. A Q3-ban rendkívül gyors kört futottunk Lewisszal [Hamilton].”
„Bahreinben a közepes keverék kiválóan működött az autónkon, a szuperlágy gumik degradációja is jónak tűnt. Vannak információink tehát arról, hogy hol is tudjuk jól működtetni őket.”
„Kínában a Q2-ben 31,9-es kört futott Lewis a lágy gumikon, ezzel az idővel az 5. rajthelyért harcolhattunk volna. Ez pedig bizonyíték volt arra, hogy a gumik működnek. A Ferrarinál pedig épp az ellenkezője volt Melbourne-ben. És Bahreinben a szuperlágy gumikkal is a működési tartományon kívülre estek, túl nagy volt a degradációjuk. A közepes keverékkel pedig kicsit lassabbak voltak nálunk.”
Vowles azt mondja, a hőmérséklet hatalmas különbségeket tud okozni, és a Pirelli agresszív hozzáállása is okoz fejtörést a csapatoknak.
„Úgy tűnt, a Ferrari hűvösben és nagy forróságban gyorsabb nálunk. A gumik elöl és hátul is nagyon érzékenyek a hőmérsékletre, és mind a négy abroncsot megfelelően kell működtetni a pálya minden egyes kanyarjában.”
„Azokban a kanyarokban, melyek szűkek, magas hőmérsékleteket generálunk. Más helyeken – például Kínában, a 14-es kanyar előtti egyenesben – lehűtjük a gumikat.”
„A Pirelli olyan gumikat kínál, melyek eltérő taktikai variációkat kínálnak. Ez pedig folyamatos versenyzést produkál, és mindent át kell gondolnunk a versenyen.”