A száguldó cirkuszban már idén is 23 versenyt rendeztek volna, a koronavírus-járvány azonban 2021-ben is komoly kihívások elé állította a mezőnyt és a versenyszervezőket, így végül 22 nagydíjat tartanak meg.
Az biztos, hogy jövőre Miamiba is ellátogat majd a mezőny, Stefano Domenicali pedig a napokban már utalt rá, szeretnének rekordszámú, 23 versenyt rendezni 2022-ben.
A következő idény eleve különlegesnek ígérkezik, hiszen új éra kezdődik a Forma-1 számára, jelentősen átalakulnak ugyanis a technikai szabályok, ezáltal pedig teljesen megváltoznak a versenyautók.
A legfrissebb hírek szerint a csapatok Bahreinben próbálhatják majd ki először az új versenyautókat, a kollektív teszt után pedig szinte biztos, hogy az idény is a Közel-Keleten kezdődik majd: a bahreini versenyt követően Szaúd-Arábiába látogat a mezőny.
A koronavírus-járvány miatt az Ausztrál Nagydíjat idén sem tudták megtartani, jövőre azonban újra versenyt rendeznének Melbourne-ben: a futamot április 10-én tarthatják majd, melyet követően Kínába, majd a debütáló Miamiba látogathat a mezőny.
Az a hír járja, a Spanyol Nagydíj szerződését sikerült 5 évvel meghosszabbítani, így május 22-én Spanyolországban, egy hétre rá pedig Monacóban versenyezhetnek a királykategória versenyzői.
Úgy tudni, jövőre szakítanak a hagyományokkal, így Monte-Carlóban, 2022-től már nem csütörtökön, hanem pénteken tartják a szabadedzéseket. Sőt, a RaceFans értestülései szerint a versenyszervezők jogdíjat is fizetnek majd, ahelyett, hogy a bevételek és adók egy részét – évi mintegy 15 millió dollárt – átcsoportosítanak a Liberty Media számára.
A verseny televíziós gyártása kapcsán viszont továbbra is folynak az egyeztetések, a hercegség versenyét ugyanis nem a Formula One Management gyártja, hanem a helyi stáb, az elmúlt években pedig több kritika is érte a Monacói Nagydíj televíziós közvetítéseit.
A Forma-1-es Magyar Nagydíjat várhatóan július végén rendezik majd, ezután következik majd a négyhetes nyári szünet.
A szezon második fele meglehetősen sűrű lesz majd, a versenyek gyors egymásutánban követik egymást. A tervek szerint az F1 történetének leghosszabb idénye így november 20-án zárulhat Abu Dhabiban.
Ilyen lehet a 2022-es versenynaptár
Dátum | Ország | Pálya |
---|---|---|
Március 20. | Bahrein | Bahrain International Circuit |
Március 27. | Szaúd-Arábia | Jeddah Corniche Circuit |
Április 10. | Ausztrália | Albert Park |
Április 24. | Kína | Shanghai International Circuit |
Május 8. | Egyesült Államok | Miami International Autodrome |
Május 22. | Spanyolország | Circuit de Catalunya |
Május 29. | Monaco | Monaco |
Június 12. | Azerbajdzsán | Baku City Circuit |
Június 19. | Kanada | Circuit Gilles Villeneuve |
Július 3. | Nagy-Britannia* | Silverstone |
Július 10. | Ausztria* | Red Bull Ring |
Július 17. | Franciaország/Olaszország | Paul Ricard/Imola |
Július 31. | Magyarország | Hungaroring |
Augusztus 28. | Belgium | Spa-Francorchamps |
Szeptember 4. | Hollandia | Zandvoort |
Szeptember 11. | Olaszország | Monza |
Szeptember 25. | Oroszország | Sochi Autodrom |
Október 2. | Szingapúr/Törökország | Szingapúr/Istanbul Park |
Október 9. | Japán | Suzuka |
Október 23. | Egyesült Államok | Circuit of the Americas |
Október 30. | Mexikó | Autodromo Hermanos Rodriguez |
November 13. | Brazília | Interlagos |
November 20. | Abu Dhabi | Yas Marina |