A szakember ugyanakkor leszögezte, 2023-ban nagyot kell előrelépniük, már csak azért is, mert a jövő évi, AMR23-as kódjelű versenyautó lesz az első olyan versenygép az istállónál, mely teljes egészében az új technikai igazgató, Dan Fallows iránymutatása mellett épül.
2021-ben, miután az Aston Martin átvette a Racing Point csapatát, az istálló vezetésége egy ötéves tervről határozott – ennyi idő alatt kell eljutniuk a világbajnoki címig. A 2022-es szezon viszont nehezen kezdődött a silverstone-iak számára, az utolsó versenyeken azonban a csapat képes volt arra, hogy a konstruktőri 9. helyről előrelépjen a 7. pozícióba, és éppen csak lemaradt a 6. helyről.
„Az alapján, ahogy kezdtük az évet, szerintem egyértelműen lemaradásban voltunk. De szerintem egészen jól felzárkóztunk. Úgy gondolom, a harmadik évben egyértelmű fejlődést kell látnunk, egyértelmű előrelépést a teljesítményben. Szóval igen, azt mondanám, hogy a tervek szerint állunk” – mondta Mike Krack csapatfőnök. „Azt gondolom, igazán lenyűgöző felzárkózást mutattunk be. Egyértelműen látszik azon emberek hatása, akik csatlakoztak hozzánk, például Dan és másik – ők már együtt dolgoznak azokkal, akik már itt voltak.”
„Szóval szerintem lendületben vagyunk, és érezni is a csapatszellemen mindezt. Őszintén mondom, megvan az okunk arra, hogy azt gondoljuk, képesek leszünk ezen az úton folytatni. Szóval minden rendben ebből a szempontból.”
Krack elárulta, miután ő megérkezett a csapathoz, nem szeretett volna hirtelen felindulásból változtatásokat végrehajtani, az ugyanis soha nem célravezető.
„Úgy gondolom, néha nehezebb nem elvégezni radikális változtatásokat. Szerintem fontos tudni, hogy hogyan kell higgadtnak maradni. Én évekig nem voltam jelen az F1-ben. De néhány ilyen dolog nem változott. Ki kell elemezni, hogy mi a probléma. És egyszere nem lehet öt dolgon változtatni. Szóval először meg kell érteni, mik a gyengeségek.”
A szakember hozzátette, kulcsfontosságú volt az is, hogy megfelelő kommunikációt alakítsanak ki versenyzőikkel az autó teljesítményével kapcsolatban.
„Jól emlékszem, hogy Melbourne-ben nagyon sokáig ücsörögtünk együtt. És eldöntöttük, hogy az első dolog, hogy visszajelzést kell adnunk a versenyzőknek, hogy érezzék, mit csinál az autó, mielőtt meghatározzuk, hogy mi legyen a következő lépést. Szóval ebből a szempontból szerintem fontos, hogy bízzunk az embereinkben, anélkül, hogy gyors reakciókra számítanánk. Hiszen nyilván időt veszítünk, mielőtt az új szakemberek beilleszkednek a részlegükbe, újabb pár hónapot veszítünk ezzel.”
„És nálunk most megfelelő emberek dolgoznak a megfelelő pozíciókban, a reakciók pedig nagyon jók voltak.”