A gumikeverékek nem változtak, a Brit Nagydíjon azonban a gumigyártó olyan specifikációjú abroncsokat vetett be, melyek jobban tudnak ellenállni a nagy terhelésnek. A megerősített szerkezetű abroncsokat korábban, a Spanyol Nagydíjon tesztelhették is a csapatok. Alonso pedig a Magyar Nagydíj előtt beszélt arról, szerinte az új gumik is szerepet játszottak abban, hogy az Aston Martin, illetve a Red Bull teljesítménye visszaesett kissé.
„Egészen véletlenül, amikor a Pirelli új abroncsai megérkeztek Silverstone-ban, volt néhány csapat, mely jobban küszködött, és van pár csapat, mely most nagyon elégedett az autóval. Nemcsak minket, hanem a Red Bullt is egyértelműen visszavetették ezek a gumik. Minden időmérőn az első két helyen voltak, minden versenyen – most pedig még a pole-t sem szerezték meg” – mondta a kétszeres világbajnok.
Paul Monaghan, a Red Bull főmérnöke viszont újságíróknak, köztük az F1Világ munkatársainak nyilatkozva a Hungaroringen arról beszélt, ők nem feltétlenül gondolják így.
„Nehéz megmondani ezt, mivel lehetőséget kaptunk Spanyolországban arra, hogy összehasonlításokat végezzük, és megismerkedtünk egy kicsit azzal, mi jön majd, és felkészítettük magunkat Silverstone-ra” – mondta a szakember.
„Az emberek a Brit Nagydíj biztonsági autó utáni szakaszára emlékeznek majd, de ha megnézzük, mi volt a biztonsági autó előtt, akkor láthatjuk, hogy Max [Verstappen] meglehetősen erős helyzetbe hozta magát Landóval [Norris] szemben. A különbségek aztán lecsökkentek, és mindenki eldönthette, milyen gumit rak fel utána.”
Monaghan szerint inkább arról van szó, hogy az Aston Martin lemaradt a fejlesztési versenyben.
„Nem tudjuk feltenni mások autójára a korábbi gumikat, szóval nem is tudok objektíven válaszolni erre a kérdésre, de ha szubjektíven nézzük, senki sem áll egyhelyben. A kihívást az jelenti, hogy túléljük az évet a jelenlegi autónkkal, és jobb platformot biztosítsunk magunknak a következő évre.”
„A Ferrari, a Mercedes, a McLaren, az Alpine és az Alfa Romeo is tud fejleszteni. Egy kicsit több időt tölthetnek el a szélcsatornában, illetve CFD-fejlesztéssel, mint mi.”
„Szóval nemcsak a gumikról van szó, azt is néznünk kell, mit csinálnak a többiek.”