Nem ért egyet Alonso elméletével a Red Bull főmérnöke - F1VILÁG.HU

Nem ért egyet Alonso elméletével a Red Bull főmérnöke

HIRDETÉS
A Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan megkérdőjelezte Fernando Alonso azon teóriáját, miszerint az energiaital-gyárosok, illetve az Aston Martin teljesítménye visszaesett azok után, hogy a Pirelli új szerkezetű gumikat vezetett be Silverstone-ban.
MONTREAL, QC - JUNE 09:  Red Bull Racing Head of Car Engineering Paul Monaghan works in the garage during qualifying for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 9, 2018 in Montreal, Canada.  (Photo by Dan Istitene/Getty Images)

A gumikeverékek nem változtak, a Brit Nagydíjon azonban a gumigyártó olyan specifikációjú abroncsokat vetett be, melyek jobban tudnak ellenállni a nagy terhelésnek. A megerősített szerkezetű abroncsokat korábban, a Spanyol Nagydíjon tesztelhették is a csapatok. Alonso pedig a Magyar Nagydíj előtt beszélt arról, szerinte az új gumik is szerepet játszottak abban, hogy az Aston Martin, illetve a Red Bull teljesítménye visszaesett kissé.

„Egészen véletlenül, amikor a Pirelli új abroncsai megérkeztek Silverstone-ban, volt néhány csapat, mely jobban küszködött, és van pár csapat, mely most nagyon elégedett az autóval. Nemcsak minket, hanem a Red Bullt is egyértelműen visszavetették ezek a gumik. Minden időmérőn az első két helyen voltak, minden versenyen – most pedig még a pole-t sem szerezték meg” – mondta a kétszeres világbajnok.

Paul Monaghan, a Red Bull főmérnöke viszont újságíróknak, köztük az F1Világ munkatársainak nyilatkozva a Hungaroringen arról beszélt, ők nem feltétlenül gondolják így.

„Nehéz megmondani ezt, mivel lehetőséget kaptunk Spanyolországban arra, hogy összehasonlításokat végezzük, és megismerkedtünk egy kicsit azzal, mi jön majd, és felkészítettük magunkat Silverstone-ra” – mondta a szakember.

„Az emberek a Brit Nagydíj biztonsági autó utáni szakaszára emlékeznek majd, de ha megnézzük, mi volt a biztonsági autó előtt, akkor láthatjuk, hogy Max [Verstappen] meglehetősen erős helyzetbe hozta magát Landóval [Norris] szemben. A különbségek aztán lecsökkentek, és mindenki eldönthette, milyen gumit rak fel utána.”

Monaghan szerint inkább arról van szó, hogy az Aston Martin lemaradt a fejlesztési versenyben.

„Nem tudjuk feltenni mások autójára a korábbi gumikat, szóval nem is tudok objektíven válaszolni erre a kérdésre, de ha szubjektíven nézzük, senki sem áll egyhelyben. A kihívást az jelenti, hogy túléljük az évet a jelenlegi autónkkal, és jobb platformot biztosítsunk magunknak a következő évre.”

„A Ferrari, a Mercedes, a McLaren, az Alpine és az Alfa Romeo is tud fejleszteni. Egy kicsit több időt tölthetnek el a szélcsatornában, illetve CFD-fejlesztéssel, mint mi.”

„Szóval nemcsak a gumikról van szó, azt is néznünk kell, mit csinálnak a többiek.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Nem ért egyet Alonso elméletével a Red Bull főmérnöke
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!