A hétvégén rajtoló idényben számos olyan intézkedést hoznak, mellyel a tömeges fertőződést igyekeznek megakadályozni az F1-es paddockban: a csapatok például jóval kisebb személyzettel utaznak a helyszínekre, összesen legfeljebb 80-an dolgozhatnak a versenyautókon egy istállónál.
Emellett az F1-es csapatok házon belül is igyekeznek kisebb „buborékokat” létrehozni, így a két autó személyzetét is megpróbálják a lehető legjobban elszeparálni egymástól.
Emiatt persze döcögősebb lehet a munka, Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója szerint viszont megbirkóznak a helyzettel, és a kerékcserék sem lesznek lassabbak, mint eddig.
„Most van egy általános limit a személyzetre vonatkozóan, ami korábban nem volt – összesen 80 szakemberünk lehet a pályán” – mondta a szakember.
„Szóval főleg a nem technikai szakemberek számát kellett korlátoznunk. Ennek eredményeként a működési és a mérnöki műveleteket nem érinti túlzottan a dolog. Csupán kissé, hiszen a limittől függetlenül próbáltunk olyan kevés emberrel utazni a globális felelősségvállalás keretében, amennyire csak lehet. Összességében viszont nem lesznek komoly változások a kerékcserék, illetve a különféle műveletek tekintetében a szakemberek számát illetően.”
„A tennivalókat igyekeztünk a lehető legjobban lecsökkenteni úgy, hogy amit lehet távolról is csinálni, azt úgy csináljuk. Mint azt bizonyára tudják, van egy „párhuzamos garázsunk” a Ferrarinál, mely távolról segíti a működésünket. Szóval amit lehet, azt távolról csinálunk. Biztos vagyok benne, hogy a többi istálló is így tesz, akárcsak az FIA.”
„De ami a kerékcseréket illeti, ugyanaz lesz a működés, mint eddig.”