Az olasz istálló két versenyzővel segítette a gumigyártó munkáját Imolában, a nyilvánosságra került fotók alapján azonban egyértelművé vált, hogy Charles Leclerc és Carlos Sainz eltérő padlólemezzel körözött a teszten.
Lapértesülések szerint ezt követően két istálló is a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordult, az efféle gumitesztekre ugyanis szigorú szabályok vonatkoznak – a csapatok például nem használhatnak olyan elemeket, melyek a korábbi versenyhétvégéken vagy teszteken még nem kerültek fel a versenyautóra.
Az FIA ezért jelentést várt a Ferraritól, Miamiban pedig a csapat és a szövetség képviselői egyeztettek is a kérdésben. Bár hivatalos közlemény nem érkezett az üggyel kapcsolatban, úgy tudni, a csapat azért kényszerült a padlólemez kicserélésére a gumiteszten, mert a Leclerc által használt változat megsérült a délelőtt folyamán.
A Sainz által használt elem ráadásul egy korábbi specifikáció volt, ami az év korábbi szakaszában már felkerült a versenyautóra – így a csapat eleget tett a szabályokban foglaltaknak.