A F1-es motorgyártók az elmúlt évek során nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy olyan motormódokat fejlesszenek ki, melyek rövid időre a lehető legmagasabb teljesítményt biztosítják a versenyautók számára az időmérő edzéseken.
A hibrid erőforrások bevezetése óta a Mercedes abszolút élen járt ezen a téren, és úgy tűnik, ez idén sincs másképp: a német gyártó kvalifikációs motormódja egyértelműen a többieké előtt jár.
A Motorsport.com című lap viszont csütörtöki cikkében azt írja, jó eséllyel már az augusztus végi Belga Nagydíjtól kezdve nem lehet időmérős motormódokat használni. Az FIA egészen pontosan úgy kívánja ezt elérni, hogy a motorbeállításokra is kiterjeszti a parc ferme szabályait, tehát ugyanazt a konfigurációt kell használni a kvalifikáción is, mint a versenyeken.
A szövetség erről levélben tájékoztatta a Forma-1 csapatait, az új technikai direktíva pedig várhatóan a spái versenyhétvége előtt érkezik majd.
A levélben az FIA megjegyzi, „a használt motormódok sokfélesége és bonyolultsága rendkívül megnehezíti az FIA számára azt, hogy a versenyhétvégék kritikus pillanataiban ellenőrizni tudja az összes erőforrással kapcsolatos szabályozás és rendelkezés betartását”.
A pontos részleteket még a csapatok sem tudják, az azonban biztosnak tűnik, hogy a Belga Nagydíjtól kezdve egyféle motormódot használhatnak a versenyzők az időmérőkön és a versenyeken – ez pedig nemcsak az időmérős teljesítményre lesz hatással, de limitálja a versenyzők dolgát is a motormódok állítgatásával kapcsolatban is, például akkor, amikor megkérik őket, megbízhatósági okokból „tekerjék lejjebb” erőforrásaikat.
Az új technikai direktíva főleg a Mercedes számára jelenthet problémát, az ő időmérős motormódjuk ugyanis a hírek szerint kimagaslik a mezőnyből: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy nyilatkozott, a Brit Nagydíj futamán a Mercedes előnye egy körön 4 tizedmásodperc volt a többiekhez képest, míg az időmérőn közel 1 másodperc.