Összeszólalkozott a Ferrari és a Red Bull Melbourne-ben - F1VILÁG.HU

Összeszólalkozott a Ferrari és a Red Bull Melbourne-ben

HIRDETÉS
Fotó: Red Bull Racing

A Nemzetközi Automobil Szövetég (FIA) pénteki sajtótájékoztatóján egymásnak feszült a Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner, valamint a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene.

A két szakember azért keveredett vitába, mert a Red Bull más csapatokkal együtt sérelmezi, hogy a Ferrari leszerződtette az FIA korábbi versenyigazgató-helyettesét, Laurent Mekiest, aki már szeptemberben munkába állhat Maranellóban – noha a csapatok korábban megegyeztek abban, hogy mindössze 12 hónapnyi kényszerpihenő után alkalmaznak volt FIA-munkásokat.

A Ferrarit irányító Maurizio Arrivabene cáfolta, hogy bármit is megszegtek volna Mekies szerződtetése kapcsán.

„Nem tettünk semmi rosszat, teljes mértékben tiszteletben tartottuk a svájci jogszabályokat, ahol Laurent alkalmazva volt”

– mondta Arrivabene.

„És utána még tovább mentünk, mert 6 hónapnyi kényszerszabadságon lesz.”

A szakember hozzátette, a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén abban egyeztek meg, hogy várnak az FIA jogi részlegének döntésére azzal kapcsolatban, hogy mik is lesznek az irányelvek a szakemberek szerződtetése kapcsán. Ezt várhatóan a következő meetingen, áprilisban beszélik át a csapatok.

„Hallottam véleményeket az úgynevezett „úriemberek egyezményéről”. Egy ilyen úriemberi egyezség a munkaügyi törvény értelmében illegális” – folytatta Arrivabene.

Fotó: Scuderia Ferrari

A Red Bullt irányító Christian Horner viszont tartja magát ahhoz, a Ferrari nem járt el sportszerűen.

Hirdetés

A szakember azt mondja, amikor tavaly kiderült, hogy az FIA volt technikai guruja, Marcin Budkowski a Renault-hoz szerződik, minden csapat elfogadhatatlannak tartotta a történteket.

Horner elismeri, a világon „egyetlen jogásza sem tudna olyan szerződéssel előállni, amellyel kezelni tudná ezt az ügyet”, ugyanakkor „volt egy értelmezés és egy egyértelmű kinyilatkoztatás a csapatok részéről, miszerint legyen egy legalább 12 hónapos időszak, mielőtt valaki a FOM-tól vagy az FIA-tól csatlakozik egy istállóhoz, és fordítva”.

„Bizonyos csapatok 3 évre is meghosszabbították volna ezt a kényszerszabadságot. De végül 12 hónapban állapodtunk meg.”

„Ami igazán kiábrándító, hogy ez a meeting kevesebb mint 6 hete volt. Nyilvánvaló, hogy az egyeztetések akkortájt történtek. Az ilyenek miatt válnak értelmetlenné ezek az értekezletek, ha nem tudunk valamiben megállapodni és annak megfelelően eljárni.”

„Természetesen el lehet bújni amögé, hogy ’nincs a szabályokban’, de csoportként megállapodtunk valamivel, amihez nem tartották magukat. Az a legkiábrándítóbb, hogy a Ferrari, illetve Sergio [Marchionne] volt az, aki 3 évre kitolva volna ezt a bizonyos periódust. Hároméves kényszerszabadságra törekszünk, és aztán pár héttel később ez történik…”

A sajtótájékoztatón egyébként jelen volt Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója is, ő azonban igyekezett kimaradni a vitából.

„Szerintem a helyzet teljesen más, mint Marcin [és a Renault] esetében” – mondta.

„Mindketten intelligens mérnökök, de Marcin sokkal inkább technikai direktívákban volt érdekelt, pár héttel azelőtt, hogy csatlakozott egy csapathoz – rengeteg betekintést kapott.”

„Laurent teljesen más tevékenységekben volt érintett, melyek véleményem szerint nem olyan érzékenyek.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!