Miután a verseny előtt egy igencsak komoly zuhé áztatta el a szingapúri pályát, a futam rajtját bő egy órával el kellett halasztani. A 14 órás kezdés helyett így magyar idő szerint 15 óra 5 perckor kezdődött meg a felvezető kör – még félig-meddig vizes aszfalton.
A pole pozícióból Charles Leclerc várhatta a piros lámpák kialvását: a monacói idei 9. rajtelsőségét szerezte meg, mellette pedig Sergio Perez sorakozott a 2. rajtkockában. Őket Lewis Hamilton és Carlos Sainz követte a második sorban, míg a világbajnoki címvédő Max Verstappen csak a 8. pozícióból indulhatott. A Mercedes másik pilótája, George Russell motorcsere miatt a bokszból vágott neki az éjszakai futamnak. A versenyt mindenki az intermediate-abroncsokkal kezdte meg.
A RAJT
A rajtot Perez kapta el jobban, a mexikói át is vette a vezetést, miközben Carlos Sainz szintén megelőzte Lewis Hamiltont. Lando Norris ugyancsak el tudott menni az 5. helyről induló Fernando Alonso mellett. Verstappen számára sem sikerült jól a rajt: a vb-címvédő több pozíciót is veszített, az első kör végén csak a 12. pozícióban autózott. A holland a 2. körben aztán rákapcsolt, előbb Kevin Magnussent, majd Lance Strollt is megelőzte, nem sokkal később pedig Yuki Tsunodát is maga mögé tudta utasítani.
A verseny 7. körében Nicholas Latifi és Guanyu Zhou akadtak össze a pálya 5-ös kanyarjában: a baleset következtében az Alfa Romeo kínai versenyzője kiesett, a Williams pilótája viszont tovább tudott menni, ám csak a bokszig jutott, autója ugyanis olyannyira megsérült, hogy nem tudta folytatni a futamot. Az incidens miatt pályára küldték a biztonsági autót.
A Safety Car a 10. kör végén hagyta el a pályát, a sorrend pedig nem változott az élen. Verstappen viszont el tudott menni Max Verstappen mellett, így a címvédő feljött a 8. helyre, Pierre Gasly mögé. Verstappen nem sokkal később a francia pilóta mellett is el tudott menni, így Alonsót vehette üldözőbe. A Red Bull versenyzője a 13. körben érkezett meg a kétszeres világbajnok mögé, ám nem volt egyszerű dolga, a spanyol ugyanis szépen tartotta pozícióját. A 22. körben aztán Alonso autójának motorja megadta magát, így az Alpine versenyzője feladni kényszerült a futamot. Az incidens miatt életbe lépett a virtuális biztonsági autós protokoll, ezt kihasználva pedig George Russell a bokszba hajtott, autójára pedig közepes keverékű gumikat, tehát slick-abroncsokat szereltek fel!
A 26. körben Alex Albon ütközött a falnak a 8-as kanyarban, és bár folytatni tudta, defektet kapott, és az első szárnya is leszakadt. A Williams pilótája a bokszba hajtott, ám végül kénytelen volt kiszállni. Két körrel később Ocon is feladta a versenyt műszaki hiba miatt. Mivel a francia rossz helyen parkolta le autóját, újra életbe lépett a VSC-protokoll. Az újraindítás után Perez 4,3 másodperccel vezetett Leclerc előtt, miközben Hamilton Sainzot, Verstappen pedig Norrist támadta, előzni viszont egyikük sem tudott egyelőre.
Hiába volt közel 28°C a levegő hőmérséklete, a közel 90 százalékos páratartalom miatt rendkívül lassan száradt a pálya, így a korábban slick-gumikra váltó Russell nehezen tudta működésre bírni abroncsait.
HAMILTON A GUMIFALBAN!
A 33. körben Lewis Hamilton ütközött a gumifalnak, de vissza tudott tolatni a pályára, autójának első szárnya viszont megsérült. A 35. körben Charles Leclerc érkezett a bokszba a 2. helyről, autójára pedig a közepes keverékű, száraz pályás gumikat szerelte fel a Ferrari. A szárnycsere miatt bokszba kényszerülő Hamilton autójára is ugyanezek a keverékek kerültek fel. Egy körrel később Perez is a bokszba hajtott, akárcsak a másik Ferrarival Carlos Sainz.
A 36. körben a szintén slickekre váltó Yuki Tsunoda is a falnak ütközött: mivel ő nem tudta folytatni, újra érkezett a biztonsági autó! A Safety Car a 40. körben hagyta el a pályát, az újraindítás után pedig Verstappen támadta Norrist, a vizes pályán azonban autója megcsúszott, és a bukótérből volt kénytelen visszaevickélni. A holland sok pozíciót veszített, visszacsúszott a 8. helyre, Hamilton elé. Mivel Verstappen csúnyán elfékezte abroncsait, a bokszba kellett hajtania, ahol a lágy keverékű gumikat szerelték fel autójára. A Red Bull pilótája a 12. helyre csúszott vissza. Az élen autózó csapattárs, Perez ellen mindeközben vizsgálat indult, feltételezhetően azért, mert túlságosan lemaradt a biztonsági autótól annak bokszba hajtása előtt.
Leclerc keményen támadta a mexikóit, Perez viszont állta a sarat, a 43. körtől viszont a DRS-használatot is engedélyezte a versenyirányítás, ez pedig komoly lehetőségeket kínált a Ferrari pilótájának. Leclerc azonban nem bírt ellenfelével, a versenyirányítás azonban időközben bejelentette, hogy a versenybírók majd a futam után vizsgálják Perez esetleges biztonsági autóval kapcsolatos kihágását.
PEREZ NYER, DE NEM ÉREZHETI BIZTOSNAK A GYŐZELMET!
A versenyt végül Perez nyerte meg Leclerc és Sainz előtt, a valódi végeredmény viszont a “zöld asztalnál” dől majd el a versenyt követő néhány órában. Remek eredménnyel zártak a McLarenek: Lando Norris a 4., Daniel Ricciardo az 5. helyen ért célba Lance Stroll, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton előtt. Max Verstappen végül a hat pontot érő 7. helyen ért célba, miután a hajrában el tudott menni a hibázó Hamilton, valamint Sebastian Vettel mellett, a bajnokavatás azonban egyelőre elmaradt.
A Forma-1-es világbajnokság jövő hétvégén folytatódik a Japán Nagydíjjal.
A Szingapúri Nagydíj végeredménye: