Hiába a mai 12 órás teszt, a Pirellinek több lehetősége volna szüksége ahhoz, hogy abroncsai 2016-ban az elvárt szinten teljesítsenek – mondja Paul Hembery.
Hiába a mai 12 órás teszt, a Pirellinek több lehetősége volna szüksége ahhoz, hogy abroncsai 2016-ban az elvárt szinten teljesítsenek – mondja Paul Hembery.
Az olasz gumigyártó arra törekszik, hogy a következő idényben ismét növelje a kerékcserék számát – az elmúlt két évben ugyanis a Pirelli azzal próbálta meg segíteni a csapatokat, hogy konzervatívabb abroncsokat gyártott, hogy a mezőny könnyebben boldoguljon a V6-os erőforrásokkal.
|
Jövőre azonban az olaszok ismét rákapcsolnak, és bevezetik az ultralágy gumikat is. A Pirelli ma, Abu Dhabiban egy 12 órás gumitesztet hajt végre a királykategória alakulataival. A vállalat motorsport-igazgatója szerint azonban ez még nem lesz elég a drámai változásokhoz.
„Szerettünk volna több kerékcserét idén, de ez nem egy olyan dolog, amit tesztek nélkül meg tudunk valósítani” – mondta Paul Hembery.
„Noha az ultralágy gumik több opciót kínálnak nekünk bizonyos versenyeken, a kép még nem fog drámaian megváltozni. Szóval ez olyasvalami, amit leginkább 2017-re vizsgálunk.”
„A jövő évre vonatkozóan csak egy lövésünk van, és még nem tudjuk, hogy össze fog-e jönni úgy a dolog, ahogy szeretnénk, mindenesetre próbálkozunk.”
„Bár a kerékcserék száma nőhet, azt nem tudjuk, hogy lesz-e bármiféle változás a taktikákban. Van néhány koncepció, amit tesztelni fogunk, de egyetlen teszten nagyon nehéz jól eltalálni a dolgokat.”
A Pirelli számára a legnagyobb aggodalmat az jelenti, hogy működésre tudja-e bírni új ultralágy keverékét.
„Az ultralágy élvez prioritást. Négy különféle megoldásunk van erre a keverékre, a csapatok viszont vakon dolgoznak majd, szóval nem fogják tudni, hogy mit is tesztelnek. A pálya ideális a sima felület miatt, ráadásul itt fontosak a kigyorsítások is.”