Az első versenyhétvégéken látott balesetveszélyes szituációk után megvizsgálja a kerékkulcsokat, illetve a csapatok kerékcseréit a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
A múlt vasárnapi Bahreini Nagydíjon Kimi Räikkönen ütötte el a Ferrari egyik szerelőjét, miután nem sikerült levenni a bal hátsó kereket.
A szakembert lábtöréssel szállították kórházba, azóta pedig meg is operálták – csapatát pedig 50 ezer eurós pénzbírsággal sújtották.
Räikkönen egyébként az elmúlt négy év során összesen 3 alkalommal esett ki azt követően, hogy nem biztonságosan engedték ki a bokszból kerékcseréjét követően, a mostani esetet ráadásul megelőzte a Haas csapatának ausztráliai kettős hibája is: az amerikaiak mindkét versenyzőjüket úgy engedték ki a bokszból, hogy nem rögzítették megfelelően egyik kereküket.
A Ferrari és a Haas esetei között azért érdemes párhuzamot vonni, mert az amerikai istálló a maranellóiak által gyártott hátsó felfüggesztéskomponenseket használják. Bár a két csapat esetei eltérnek egymástól, Whiting azt mondja, megvizsgálják a történteket.
„Véletlen egybeesésnek tűnik, de a melbourne-i két eset egyértelműen a kerékkulcs használatának hibájából adódott” – mondta az FIA versenyigazgatója.
„Rosszul tették fel az anyát, azt gondolták, hogy rendesen fent van, levették a kulcsot, és túl későn észlelték, hogy nincs megfelelően rögzítve. Bahreinben viszont a szerelő még le sem vette a kereket, ami kissé zavaros.”
Whiting hozzátette, „kétségkívül megvizsgálják” a kerékkulcsokat, hogy hasonló incidensek ne forduljanak elő újra.
„Alonso is elhagyott egy kereket a teszten, és ha emlékeznek, átrágtuk magunkat a történteken a McLarennel, jelentést is küldtek nekünk az esetről. Megvitattuk a Technikai Munkacsoport ülésén is, hogy megértsük a problémát, és mindenki tisztában legyen azzal, hogy ilyen dolgok megtörténhetnek, és tanulni kell belőlük.”
„Ott az történt, hogy van egy kúpos orrszerű rész, ami bejut a tengelyhez, és ez az, ami megtartja a kétlépcsős retenciós mechanizmust. De nem sikerült elég erősen a tengelybe illeszteni, szóval kissé laza volt a kerék. Egyszerűen elengedett, miután 4 kört már megtettek vele.”
„Amikor tehát a kerék elkezdett lötyögni, abnormális terhelés érte az alkatrészeket, amik tartották ezt a kúpot, és amint az lejött, nem volt tartása. Ebben az esetben tanultunk a hibából: a Technikai Munkacsoport ülésén megosztottuk az információkat, mindenki megnézhette, és megbizonyosodhatott arról, hogy az ő tervezése nem ilyen. Természetesen mindenki azt mondta, hogy a ’miénkkel nem lesz ilyen probléma…”